Overbo stjæler vores nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
7 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg køre pt på 3 døgn uden nattesøvn, er så smadret, at jeg måtte sygemelde mig på jobbet idag, min den mindste havde været mere end træt I børnehaven idag.

Min overbo er en mand på 41 år, uden job, han gamer/snakker hele natten, vi taler om til kl.7-8 om morgenen, også på hverdage, og jeg er ved at være tyndslidt, af at ikke sove, har desværre fået svamp i øregangene af ørepropper, så dem skal jeg tage en pause med.

Da det er privat udlejning, er der ingen husorden, og det er vel kun høj musik man kan klage over om natten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg køre pt på 3 døgn uden nattesøvn, er så smadret, at jeg måtte sygemelde mig på jobbet idag, min den mindste havde været mere end træt I børnehaven idag.

Min overbo er en mand på 41 år, uden job, han gamer/snakker hele natten, vi taler om til kl.7-8 om morgenen, også på hverdage, og jeg er ved at være tyndslidt, af at ikke sove, har desværre fået svamp i øregangene af ørepropper, så dem skal jeg tage en pause med.

Da det er privat udlejning, er der ingen husorden, og det er vel kun høj musik man kan klage over om natten? 

Har du prøvet at snakke med ham om, at man kan høre ham tydeligt i jeres lejlighed, og at I bliver holdt vågen af det?

Anmeld Citér

18. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Arrg fordi han taler burde I godt kunne sove? Især børn, snakker I ikke sammen om aftenen ? 

Det lyder som om I er lidt fintfølende og måske ikke burde bo i etageejendomme.

Hvis overbo vil game og snakke hele natten er det altså ikke noget I kan bestemme

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

For en måned siden talte vi netop om det, da dem der bor side om side med ham, også er generet af det, han er bevidst om at her er meget lydt, men når man sidder med headset, taler man altså højere end normalt, og der bliver råbt og skreget, oftest sidder de 2-3 stykker, så nej vi kan ikke sove for det.

Synes der er forskel på at tale sammen om aftenen, kontra tale om natten, specielt når det er nonstop, og hvis så bare det var mumlen, vi kan jo høre alt hvad der bliver sagt.

Har boet i denne ejendom hele mit voksne liv, og er midt 40, og har aldrig haft et problem med støj her, så synes ikke jeg er sart.

Anmeld Citér

18. juli 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

For en måned siden talte vi netop om det, da dem der bor side om side med ham, også er generet af det, han er bevidst om at her er meget lydt, men når man sidder med headset, taler man altså højere end normalt, og der bliver råbt og skreget, oftest sidder de 2-3 stykker, så nej vi kan ikke sove for det.

Synes der er forskel på at tale sammen om aftenen, kontra tale om natten, specielt når det er nonstop, og hvis så bare det var mumlen, vi kan jo høre alt hvad der bliver sagt.

Har boet i denne ejendom hele mit voksne liv, og er midt 40, og har aldrig haft et problem med støj her, så synes ikke jeg er sart.

Men I kan ikke gøre andet end at snakke med ham om det.. Måske foreslå, at han lydisolerer rummet eller lader være med at bruge headset, hvis han ikke kan dæmpe sig lidt 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Mutti99

Profilbillede for Mutti99

Har ikke kendskab til hvad der er af regler. Vil bare medgive, at jeg godt kan forstå du/I ikke kan sove. Hvis der bare er tilnærmelsesvis lige så meget støj, som når min voksne søn gamer, så ville jeg heller ikke kunne sove. I bliver selvfølgelig nød til at sige noget til overboen. Overvej at optage lyden, så det kan afspilles for ham. Så kan han måske forstå hvad I står igennem. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Tag en god fornuftig snak med ham om det og undlad at gå og snakke i krogene om problemet med naboerne, da det kan virke som om i bagtaler ham og trænger ham op i krog. 

At det er lydt i en lejlighed er jo charmen og noget man må finde sig i, at vi hører på hinandens stemmer og elektronik. Tænk på hvad andre naboer ikke bider i sig, nær det kommer til larmen fra vores børn.

Anmeld Citér

19. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Forstår dig virkelig godt - de kan larme så meget og tit sidder de med headset og ved ikke hvor meget de larmer selv. De råber højt osv. det er ikke okay kl 03 om natten. 
hos mig er her så lydt at jeg kan følge med i min overbos samtaler så jeg ville ikke få lukket et øje.

Jeg synes godt man kan forvente ro efter kl 22-23 - så må han vise lidt hensyn og tale lavmælt. 

Jeg havde gået op til ham og fortalt at det var forstyrrende og om han ikke gad at dæmpe sig lidt om natten fordi her er meget lydt. Og hvis ikke, så klaget til udlejer fordi selvom der ikke er en husorden så tænker jeg godt man kan forvente ro i sit hjem i de sene aftentimer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.