Svar på celleprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer. Jeg undrer mig lidt over svartiden - fik foretaget celleskrab på livmoderhalsen tirsdag eftermiddag, den seneste tid på dagen. Fik så at vide, at jeg ville få svar om ca. en uges tid. Har dog allerede fået svar i dag, om at der ikke er noget. Kan det virkelig gå så hurtigt? Måske kun hvis de har de nødvendige redskaber til at undersøge prøven hos lægehuset, for man kan da ikke nå at sende det afsted og så få et svar, og bagefter også nå at sende mig svar? Har I oplevet at det går så hurtigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2024

Anonym

Det er også normalt så hurtigt jeg har fået svar

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Jeg arbejder på et laboratorie, hvor man undersøger livmoderhalsprøver. 
De prøver der bliver taget i lægehusene om eftermiddagen modtager vi så de bliver pakket ud næste morgen.

Nu ved jeg ikke om du har fået svar på HPV eller om der er blevet kigget på cellerne (det er 50/50 om man bliver undersøgt på den ene eller anden måde).

Hvis det er HPV skal prøven bare på en maskine, der giver et svar om eftermiddagen.

Hvis der er blevet kigget på cellerne skal der lige laves et aftryk på et objektglas, som farves og mikroskoperes. Det kan sagtens gøres så hurtigt.

Vi får virkelig ikke mange prøver i sommerferieperioden, så tænker ikke du på nogen skal være bekymret

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er også normalt så hurtigt jeg har fået svar

Tak for svar

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De prøver der bliver taget i lægehusene om eftermiddagen modtager vi så de bliver pakket ud næste morgen.

Nu ved jeg ikke om du har fået svar på HPV eller om der er blevet kigget på cellerne (det er 50/50 om man bliver undersøgt på den ene eller anden måde).

Hvis det er HPV skal prøven bare på en maskine, der giver et svar om eftermiddagen.

Hvis der er blevet kigget på cellerne skal der lige laves et aftryk på et objektglas, som farves og mikroskoperes. Det kan sagtens gøres så hurtigt.

Vi får virkelig ikke mange prøver i sommerferieperioden, så tænker ikke du på nogen skal være bekymret

Tak for svar Ved du om der kan være celleforandringer der skyldes andet end HPV, og man dermed misser det ved kun at kigge på HPV?

Anmeld Citér

20. juli 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Undskyld jeg bryder ind - men er du også der hvor man tjekker biopsier? Jeg fået taget biopsier hver 4. Måned ca. pga. sin2 forandringer - jeg undrer mig over denne gang, at svartiden var op til 2 måneder

Anmeld Citér

21. juli 2024

Anonym

CKJ skriver:

Undskyld jeg bryder ind - men er du også der hvor man tjekker biopsier? Jeg fået taget biopsier hver 4. Måned ca. pga. sin2 forandringer - jeg undrer mig over denne gang, at svartiden var op til 2 måneder

Det samme her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.