Opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg er nylig blevet alene med mit eneste hjemmeboende barn. Jeg er førtidspensionist.  Jeg kan spare op, og ønsker at spare op til en rejse sammen med min søn og øvrige børn til foråret. Vi har brug for lidt positivitet efter en hård skilsmisseperiode.

Men må jeg have opsparing stående? Jeg får jo bla boligstøtte og børnetilskud.  Bliver jeg modregnet, hvis jeg formår at spare op og derved har et større beløb stående?

Vi har ikke de store behov for goder, og lever rimelig småt i hverdagen, netop for at have til rejser, jul, gaver og uforudset udgifter. Eller får jeg de tilskud uanfægtet, hvilken opsparing jeg har på kontoen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nylig blevet alene med mit eneste hjemmeboende barn. Jeg er førtidspensionist.  Jeg kan spare op, og ønsker at spare op til en rejse sammen med min søn og øvrige børn til foråret. Vi har brug for lidt positivitet efter en hård skilsmisseperiode.

Men må jeg have opsparing stående? Jeg får jo bla boligstøtte og børnetilskud.  Bliver jeg modregnet, hvis jeg formår at spare op og derved har et større beløb stående?

Vi har ikke de store behov for goder, og lever rimelig småt i hverdagen, netop for at have til rejser, jul, gaver og uforudset udgifter. Eller får jeg de tilskud uanfægtet, hvilken opsparing jeg har på kontoen?

Prøv at Google det. 
Lige sådan en hurtig Google, står der at du gerne må have en opsparing og det ikke har betydning for beregningen af din førtidspension. Men det har en betydning hvis du tjener penge ved siden af din førtidspension. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det må du godt.

Anmeld Citér

18. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja, det må du gerne og vil ikke blive modregnet. Skide sejt i øvrigt, at du har overblik og overskud til at tænke fremad på den måde, det kan være virkelig vanskeligt på en førtidspension. Jeg håber at I kommer godt igennem tiden efter skilsmisse. God ferie 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

Prøv at Google det. 
Lige sådan en hurtig Google, står der at du gerne må have en opsparing og det ikke har betydning for beregningen af din førtidspension. Men det har en betydning hvis du tjener penge ved siden af din førtidspension. 

Ja var klar over at det ikke har indvirkning på førtidspension, det var også mere på de kommunale tilskud.  Får bare fortalt af flere, at alt af værdi, bliver modregnet i boligstøtten.. 

Har googlet mig til at intet bliver modregnet i børnetilskud. Havde nemlig tænk at de også bare skulle på opsparing eftersom jeg ikke har lagt budgettet efter dem. Synes bare ikke lige jeg kunne finde noget mht boligstøtten.

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Ja, det må du gerne og vil ikke blive modregnet. Skide sejt i øvrigt, at du har overblik og overskud til at tænke fremad på den måde, det kan være virkelig vanskeligt på en førtidspension. Jeg håber at I kommer godt igennem tiden efter skilsmisse. God ferie 

Nu er jeg selv førtidspensionist.  Og især som enlig får mn fint med penge. 

Og prioritere man kun at bruge det man har råd til. Så kan man sagtens klare sig.

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

1000 tak. Jeg har, efter 28 års ægteskab, bare brug for at skabe nye minder. Og mine unger er ved at være store, så det ville bare være så dejligt med en tur sammen med dem sidst på foråret. Og det var nemlig fordi jeg allerede har fået sat en del til side, at flere begyndte at sige til mig, at jeg skulle passe på, hvis jeg nu blev "opdaget"- så ville det blive modregnet I det ene og det andet. Og så ville mit regnestykke frem til mål jo lyde lidt anderledes. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og prioritere man kun at bruge det man har råd til. Så kan man sagtens klare sig.

Alt er relativt.

Jeg bor med min søn på 16 og datter på 19 år. Datteren får kun uddannelsesydelse pga diagnose, og hun er ikke klar til at bo alene endnu. Hun ligger et mindre bidrag pr mdr selvfølgelig,  men det svare slet ikke til det, som et ekstra værelse koster her i omegnen. Og ex vand, el og varme til værelset.

Tilgengæld klare hun jo hendes egne regninger, tøj mv. 

Og pga hende får jeg minimal boligstøtte i og med hendes indtægt regnes med i det samlede boligs indtægter. Så at sige at man sidder godt i det, er måske lige at stramme den. Men i betragtning af de forhold, så klager jeg ikke. Vi har det godt og klare os fint for lidt. Og vil meget hellere spare op til gode oplevelser.

Anmeld Citér

18. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg tror nu nok, at jeg vælger den lidt mere positive og opbakkende tilgang - jeg synes, at man viser overskud og overblik i en situation med ganske begrænset økonomisk råderum, som man nu engang har i den situation TS beskriver. Det er sejt - og fedt for hende og hendes børn, når det lykkes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.