Hvordan er en spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg pletbløder og har milde smerter i maven i ny og næ. Det er nogle trusse indlæg om dagen - men ikke med klumper. (Er imellem 5-6 uger henne) 

Jeg googler hele tiden - er så bekymret, jeg har været for tidligt afsted til scanninger og har nu pletblødt de sidste 4-5 dage. 

Jer som har oplevet en spontan abort, var det voldsom blødning eller? Var der et eller andet som gjorde i ikke var itvilv?  

Har selv aborteret for 5 år siden, men kan simpelthen ikke huske hvordan det var med blødningen - det eneste jeg kan huske, var at jeg havde rigtig slemme smerter i maven, så jeg næsten ikke kunne sidde stille, men det var på dagen hvor “det” kom ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Som en mens når du ikke er længere henne, vil jeg sige, husker ikke jeg havde smerter ved den spontane (har været omkring uge 5-6 stykker)

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Har selv haft en SA for nyligt.

pletblødte i flere dage hvor der kun var blod når jeg tørrede mig. Smerterne i maven gik fra de klassiske at livmoderen udvider sig til mens lignende smerter og ca 5 dage efter første blodplet på papiret, kom det som en kraftig mens med rimelig smertefuld kramper i en halv dags tid hvorefter så blødning og smerter aftog. Blødte 9 dage derefter men dog aftagende dag til dag.

Jeg havde brug for vished efter flere dage med pletblødning og bestilte derfor en privat scanning faktisk den dag jeg begyndte at bløde kraftigt. Der kunne de se at livmoderen var ved at tømme sig hvilket gik i gang kort tid efter vi kom hjem fra scanningen. Så det var måske en ide for at få ro i sindet.

Jeg var lige gået ind i uge 7 da jeg havde min SA.

Håber for dig at dit ender lykkeligt

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Jeg har oplevet det nogle gange, og det har været meget forskelligt. Jeg har prøvet hvor det startede med en mikroskopisk lyserød plet, som udviklede sig til mere og mere blødning og smerter efter nogle dage, mild blødning som tog til styrke og hvor jeg ikke blødte før jeg havde været til scanning og set at graviditeten ikke havde udviklet sig. Men altid blødning, enten lyserødt, rødt eller brunt har været tegn. Jeg har dog også blødt on/off og fået to børn

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har selv haft en SA for nyligt.

pletblødte i flere dage hvor der kun var blod når jeg tørrede mig. Smerterne i maven gik fra de klassiske at livmoderen udvider sig til mens lignende smerter og ca 5 dage efter første blodplet på papiret, kom det som en kraftig mens med rimelig smertefuld kramper i en halv dags tid hvorefter så blødning og smerter aftog. Blødte 9 dage derefter men dog aftagende dag til dag.

Jeg havde brug for vished efter flere dage med pletblødning og bestilte derfor en privat scanning faktisk den dag jeg begyndte at bløde kraftigt. Der kunne de se at livmoderen var ved at tømme sig hvilket gik i gang kort tid efter vi kom hjem fra scanningen. Så det var måske en ide for at få ro i sindet.

Jeg var lige gået ind i uge 7 da jeg havde min SA.

Håber for dig at dit ender lykkeligt

Det er jeg virkelig ked af at læse

Det lyder desværre meget som mig,  begyndte at bløde mere igår og med små klumper  og har virkelig haft ondt i maven idag. 

Ja, det er nok en god ide, må afsted til en scanning & tusind tak, tror dog desværre ikke, eftersom jeg bløder mere nu og har ondt

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym

Hej 

Det er så hårdt at blive ramt af, og du har jo nok desværre fundet ud af at det er en spontan abort jeg er ked af det på dine vegne.

Men for andre der søger rundt, vil jeg lige tilføje at jeg har haft spontan abort to gange. Den ene gang med mens lignende smerter og klumper, hvor det startede med en plet. Her omkring uge 7.

Den anden gang, som var lidt speciel. Startede med en lille blødning i uge ca 7. For at give mig selv ro bestilte jeg en scanning, her så vi hjertelyd og den sad så fint. Lettelse, men min mavefornemmelse var stadig dårlig. Senere på dagen får jeg pludselige smerter, som veer i starten. Og smerterne kunne times som veer, med et par minutters mellemrum. Dette varede ved en times tid. Ud kom hele fostersækken på en gang. Ca på størrelse med en avocado.  Smerterne stoppede herefter. Det var en meget mærkelig oplevelse at "føde" den ud. 

Her fået to børn, begge lige efter hver af de spontane aborter. 

Kæmpe kram din vej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.