Tidlig ultralyd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
3 svar
4 synes godt om
17. juli 2024

Forhåbenligtkommendefar

Hej, 

Min kone er i syvende uge (6+1), og vi overvejer en "tryghedsscanning" på fredag, dvs. uge 6+3. Vi er dog blevet lidt i tvivl om, hvorvidt det er en god ide, og vi vil derfor høre, hvad I andre har af erfaringer. Af hvad vi kan læse, så burde man jo kunne se hjerteblink, men omvendt er vi bekymret for, at vi bliver unødigt bekymret, hvis man ikke kan. Hvad er jeres erfaringer med tidlig scanninger? Pga. min kone havde ekstreme underlivssmerter, var vi allerede på hospitalet for en uge siden, hvor de kunne se, at embryoet lå præcis som det skulle i livmoderen. 

Desuden, nu hvor jeg alligevel er igang med en tråd, så vil jeg gerne høre, om nogen har nogle gode tips til, hvad man kan gøre imod kvalme. Min kone døjer med mere eller mindre ekstrem kvalme, dog med begrænset opkast. Vi har købt B6 vitamin, men jeg kan læse, at man også kan gøre brug af Seaband. Før vi går ud, og bruger penge på det, vil vi dog meget gerne høre andres erfaringer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvis I kan vente til ca 8+0 er der markant mere at se. Den lille bønne er mere aktiv og der kan I se hjerteblink.

Når hun ikke er længere henne tæller hver dag, og man risikerer at blive unødigt bekymret. Især da man kan være kortere henne end forventet. I skal dog gøre, hvad der føles rigtigt for jer. 

Anmeld Citér

17. juli 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg har fået lavet tidlig scanning i to graviditeter på ca samme tidspunkt, som din kone er nu. Måske lige 2 eller 3 dage længere hen. Det gav en virkelig stor ro, at se at alt var som det skulle være. Og det gjorde det også mere virkelighedsnært. 

Jeg fandt aldrig en måde at kurere kvalmen på. Men friske kolde ting var godt (frugt opbevaret i køleskabet; vandmelon, vindruer, klementiner). Så har kakaomælk og tyggegummi også kunne holde det en anelse i skak. Men helt væk kom det aldrig. Og så gik jeg på arbejde med mad i lommen. 

Anmeld Citér

17. juli 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Jeg havde nok venter et par dage mere med scanningen. Men det skyldes at jeg selv har været til scanning som 6+3 og der var ikke hjerteblink, hvilket bekymrede mig utroligt meget. Jeg kom så til en scanning fem dage efter, hvor der var hjerteblink.

Generelt har vi været rigtig glade for vores private scanninger. Det gav mig ro og min mand havde nemmere ved at sætte sig ind i graviditeten og forberede sig som far, fordi han med jævne mellemrum har kunne følge barnets udvikling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.