Forlovelse og bryllupssnak, starter hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste spurgte mig om vi skulle ringforloves, hvilket jeg sagde ja til. Vi har pt. ikke råd til en reel forlovelsesring, så vi har ikke fået ringe på endnu, men vi har begge fortalt vores nærmeste det.

Efter at han fortalte sine forældre det har der dog ikke været mere snak om hverken ringe eller brylluppet og så blev jeg i tvivl, hvornår begynder man normalt at tale om den slags? Han har været gift før men jeg har ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2024

Anonym

Jeg tænker det er meget forskelligt og der er ikke noget som er rigtigt eller forkert.
Da jeg var yngre, var jeg ringforlovet med en kæreste i 3 år og det blev ikke til mere end det. Men da min mand friede til mig under en ferie, startede vi straks planlægningen af brylluppet da vi kom hjem fra ferien.

Jeg synes bare at du skal spørge ham. Selv man ikke lige har råd, kan sagtens snakke sammen om drømme og forventninger for ringe og også selve brylluppet.

Anmeld Citér

16. juli 2024

Anonym

Altså han taler ikke om det? Eller hans familie? 

Tror nu det er meget forskelligt. Da jeg blev forlovet, var min holdning at brylluppet skulle stå inden det første år. Men ret hurtigt fandt vi ud af, at det havde vi slet slet ikke råd til. Og så var vi bare forlovede i nogle år, hvor vi ikke talte mere om det. Og da økonomien blev bedre, så begyndte snakken også at blomstre og fylde mere. 

Hvis du har brug for at snakke om det og planlægge og drømme, så sig det til ham og start dialogen selv. Kommunikation er vejen frem  

Og tillykke. 

Anmeld Citér

16. juli 2024

Gapo

Jeg blev friet til om fredagen  - i weekenden hyggede vi med at tage rundt og se forskellige mulige steder at holde det. 

Anmeld Citér

16. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg blev friet til, dog med ring, og vi snakkede ikke så meget om det, vi tog bare på rådhuset og så engang i fremtiden skal vi måske have et kirke bryllup, men på nuværende tidspunkt har vi hverken tid, lyst eller overskud

Anmeld Citér

17. juli 2024

Anonym

Min kæreste friede i april, vi snakker ikke om det med resten af familien som sådan. Synes personligt ikke selv de virker super interesserede ind det, vi snakker dog meget om det hjemme. Vi skal giftes om 2 år først

Anmeld Citér

17. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste spurgte mig om vi skulle ringforloves, hvilket jeg sagde ja til. Vi har pt. ikke råd til en reel forlovelsesring, så vi har ikke fået ringe på endnu, men vi har begge fortalt vores nærmeste det.

Efter at han fortalte sine forældre det har der dog ikke været mere snak om hverken ringe eller brylluppet og så blev jeg i tvivl, hvornår begynder man normalt at tale om den slags? Han har været gift før men jeg har ikke.

Traditionens tro siger man 1 år fra forlovelse til bryllup. Meeeen vi lever i det 21. Århundrede. Så når det passer ind i jeres program og økonomi vil jeg sige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.