Hej.
jeg er med alderen blevet utrolig konfliktsky. Jeg kan tage en konflikt men det kræver jeg når helt ud hvor jeg har samlet sammen længe og selv da skal jeg tage en dyb indånding og tvinge mig selv til det.
Min opvækst var god, ikke et konfliktfyldt hjem, jeg var dog meget konfliktsøgende som teenager og indtil omkring 23-24 års alderen tog jeg enhver konflikt jeg kunne opfange, og ellers startede jeg den også gerne selv. Jeg har altid kunne sige fra og til, og kendt mine grænser og aldrig ladet nogen træde over dem.
Jeg er bevidst om hvor meget jeg har trukket mig fra konflikter de sidste 5 års tid, og helt ubevidst har jeg fået trukket mig så meget fra konflikter at jeg er blevet direkte konfliktsky uden at det var hensigten.
Jeg trak mig da der er mange konflikter i svigerfamilien hele tiden der bliver til en pokkers drama, og de respekterer simpelthen ikke grænser. Derfor var det nemmere at sige pyt og ignorere det..
men det går mig på at jeg pludselig dårligt kan stå op for mig selv, og føler mig som en stor undskyldning. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at sige nej, sige stop der går min grænse, eller gå ind i konflikten hvis jeg ikke mener det er ok.
Jeg har aldrig skulle lære at sige nej før, da det aldrig har været et problem for mig. Men min passive tilgang til tingene har åbenbart gået hen og har givet mig et problem med at sige fra…
Så, jeg vil gerne høre jeres råd til at sige fra?
Anmeld
Citér