Badevinger eller vest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.229 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2024

Anonym trådstarter

Badevinger eller vest i Lalandia?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Kommer an på barnets alder. 

Badevinger: lodret opdrift. Barnets hoved bliver oppe over vandet. De kan i værste tilfælde ryge af. Kan give gnavemærker. 

Badevest: vandret opdrift. Barnet placeres primært på maven. Fint valg til større børn. Risiko for at barnet mister fodfæste og derfor vender med hovedet i vandet uden styrke til at presse benene ned. Kan "flyde" op i hovedet på barnet, hvis den ikke strammes nok. 

Vi har for det meste brugt ingenting uanset alder. Og få gange brugt badevinger.

Rigtig god tur 

Anmeld Citér

12. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ingen ting, du er jo ved siden af barnet hele tiden, så det er falsk tryghed både for dig og barnet 

Anmeld Citér

12. juli 2024

Gapo

Ingenting?

Anmeld Citér

12. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg vil anbefale at droppe det hele - og være ved barnet - de lærer meget hurtigere og nemmere at svømme på den måde, end når de er pakket ind i udstyr

Anmeld Citér

12. juli 2024

Anonym

Vi har været rigtig glade for en hajfinne. De er lavet af skum og laver opdrift opad i det øverste af ryggen. Men man skal stadig selv sørge for at holde sig over vandet og lære at svømme, det er lidt ligesom støttehjul, bare til svømning��

Anmeld Citér

12. juli 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg er både enig og uenig i det med at ikke bruge hjælpemidler. Badevest (og evt vinger alt efter barnets alder fordi det kan give lidt tryghed og hygge og man ikke skal være klods op ad barnet hele tiden. Man kan fx sidde på kanten imens barnet hygger i vandet.

Jeg kan godt forstå man skal øve vandtilvænning uden hjælpemidler da det er godt givet ud, men det ene udelukker ikke det andet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.