Anonym skriver:
Jeg søger kvinder der enten er i et forhold med psykisk vold eller der er kommet ud på den anden side.
Hvordan kom I ud af det? Hvordan kom I videre??
Jeg ved godt, at det der foregår mellem min kæreste og jeg ikke er normalt og vores stakkels børn skal være vidner til det. Alligevel kan jeg ikke gå min vej
….fordi jeg intet netværk har 
Jeg er fanget….
På en måde håber jeg at nogen i familien siger ham imod….bakker mig op hvis/når de er vidne til den måde han er på over for mig. Der var et lille snært af det weekenden hvor der var koncert med The Minds of 99 hvor min svoger var vidne til vores uoverensstemmelser. Han gjorde intet. Lyttede kun formoder jeg. Men jeg havde sådan håbet at han havde sagt noget til sin egen bror for at bakke mig op
Jeg var dybt ulykkelig og han kunne ikke undgå at høre at jeg græd 
Hvor er det bare godt du skriver, for du skal bestemt ikke affinde dig i den situation.
De eneste der kan hjælpe dig er de ansatte på et krisecenter - så ræk ud til dem. Hvis du har bil, kan de være en god idé at vælge et krisecenter lidt længere væk, så han ikke møder op og venter i nærheden af centret.
Nogle gange kan det være en god idé at snakke med familie og venner om det, imens andre gange gør det kun situationen værre, fordi de ikke forstår hvor fanget man er og hvorfor man ikke “bare” forlader voldsmanden. Det gør bare følelsen værre ikke at blive forstået af sine nærmeste og man kan føler sig endnu mere isoleret.
Jeg har selv været i et voldeligt forhold (der havde jeg dog ikke børn). Han startede som en charmerende, fornuftig ung mand, men med tiden listede psykisk og økonomisk vold ind i forholdet, som udviklede sig til seksuelt og fysisk vold, hvor jeg til sidst blev holdt indespærret i perioder. Det eneste som virkelig hjalp var de ansætte på krisecentret og den fængselsdom min eks fik.
Desværre var det et langtrukket forløb og jeg måtte bo på krisecenter af flere omgange, før jeg kom ud af det. Men det var bestemt det hele værd, da jeg har en mand i dag som jeg har været sammen med i 12 år og han har altid behandlet mig respektfuldt og givet mig tryghed i gennem alle årene.
Anmeld
Citér