Vægtøgning og bækkenløsning 25+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg har netop været til 2. lægeundersøgelse, hvor alt så normalt ud.

Dog fik jeg konstateret bækkenløsning, hvilket jeg havde på fornemmelsen, for nøj hvor gør det ondt. Hvad pokker gør man, for at mindske, at smerterne tager til?

Jeg blev i samme omgang vejet og vægten siger + 8,6 kg. Det går godt nok hurtigt, synes jeg. Lægen virkede dog ikke det mindste bekymret.

Jeg tænker dog på, at det pludselig kan gå meget hurtigt, når jeg når 3. trimester, hvis jeg bliver yderligere hæmmet af bækkenløsningen og de begyndende ødemer i fødder og  ankler. Er det bare at tage det, som det kommer? Eller kan man gøre noget, for at begrænse det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2024

Anonym

Du kan spise sundere, for man tager jo ofte på fordi man bare propper i munden som gravid. Og også på grund af væske, men den del kan du ikke gøre så meget ved. 

Du taber det igen så jeg ville ikke være så bekymret

Anmeld Citér

9. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan spise sundere, for man tager jo ofte på fordi man bare propper i munden som gravid. Og også på grund af væske, men den del kan du ikke gøre så meget ved. 

Du taber det igen så jeg ville ikke være så bekymret

Jeg propper mig på ingen måde..Jeg spiser små måltider, masser af frugt, grønt, fuldkorn og proteiner. Og selvfølgelig lidt guf eller en sodavandsis ind imellem.

Men ja, væske i benene vejer jo også til.

Det skal dog siges at jeg vejede 48 kg, da jeg blev gravid, med et BMI på 17,9. Så måske er det bare helt naturligt for min krop.

Anmeld Citér

9. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg propper mig på ingen måde..Jeg spiser små måltider, masser af frugt, grønt, fuldkorn og proteiner. Og selvfølgelig lidt guf eller en sodavandsis ind imellem.

Men ja, væske i benene vejer jo også til.

Det skal dog siges at jeg vejede 48 kg, da jeg blev gravid, med et BMI på 17,9. Så måske er det bare helt naturligt for min krop.

Så ville jeg slet ikke være bekymret når du var undervægtig før du blev gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.