Unicorn1 skriver:
5 mdr. Efter en skilsmisse er i hvert fald alt for kort tid for børnene, så lov mig, at du ikke præsenterer ham for dem endnu!
Vi har snakket om det herhjemme, HVIS nu vi skulle komme ud i samme situation en dag.. Og vi er enige om, at der skal gå minimum et år, hvor man er kærester men uden at børnene ved det.. Man skal være sikker på forholdet, før børnene bliver en del af det, og det er bare meget normalt, at der går et år eller mere, før man er sikker på et forhold/partner..
Og så vil jeg sige, at når det endda sker lige efter skilsmissen, så vil jeg råde dig til at vente endnu længere tid.. Børnene er knust indeni, og det ville være synd at "glemme" deres følelser i alt det her, bare fordi man ikke gider luske rundt..
Mht. Eksen, så tænker jeg, at du kan sige det, når du og den nye har været sammen i et halvt år måske.. Men som sagt så er det kun til eksen og ikke børnene, du siger det så tidligt
Det er godt nok en vild aftale
Jeg mødte min kæreste i efteråret 2020, omkring jul 2020 boede vi praktisk talt sammen og jeg havde mødt børnene. I 2021 solgte vi begge vores huse (hans var sat til salg, før vi mødte hinanden) og købte hus sammen.
Jeres aftale havde på ingen måde fungeret for os og jeg tror ikke på, at sådan noget kan sættes på formel. Jeg tror nu heller ikke, at en ny kæreste vil acceptere at være “hemmelig” i et helt år, hvis det er seriøst. Hvis man ikke må møde børnene, dur det jo heller ikke at møde venner, resten af familien, osv., for skal børnene jo nok høre det ad omveje alligevel.
Min kæreste og børnenes mor gik fra hinanden 5 år, før jeg mødte min kæreste og børnenes mor har haft en ny kæreste i flere år. Børnene har taget godt imod både mig og moderens kæreste og samarbejdet fungerer fint mellem alle parter.