Åbent ægteskab - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2024

Anonym trådstarter

Min mand gennem 12 år og jeg har indledt en spændende dialog om at åbne vores ægteskab. Det var mig der startede samtalen, og min mand har været meget lyttende og åben, hvilket jeg egentlig også regnede med. Det er super dejligt og nu går vi lige og tygger på det, hver for sig... Jeg har netop læst bogen "Kærlighedskontrakten", og min mand er i gang med den.

Vi kender ingen der lever i et åbent forhold/ægteskab og jeg er sindssygt nysgerrig på hvilke erfaringer andre har gjort sig.

Jeg leder ikke efter holdninger til fænomenet - blot erfaringer, på godt og skidt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Min mand gennem 12 år og jeg har indledt en spændende dialog om at åbne vores ægteskab. Det var mig der startede samtalen, og min mand har været meget lyttende og åben, hvilket jeg egentlig også regnede med. Det er super dejligt og nu går vi lige og tygger på det, hver for sig... Jeg har netop læst bogen "Kærlighedskontrakten", og min mand er i gang med den.

Vi kender ingen der lever i et åbent forhold/ægteskab og jeg er sindssygt nysgerrig på hvilke erfaringer andre har gjort sig.

Jeg leder ikke efter holdninger til fænomenet - blot erfaringer, på godt og skidt.

Hej,

Jeg har prøvet at leve i et åbent forhold med min forrige partner (har ikke læst bogen du refererer til, btw).

Det fungerede i en periode og var spændende og frigørende - samlede os om noget. Men over tid fungerede det ikke og var medvirkende til at forholdet sluttede. Jeg tror det dækkede over at jeg dybest set ikke elskede min partner, og bare udsatte den erkendelse. Jeg ville ikke have et åbent forhold med min nuværende partner, men ved fra dengang at det fungerer virkelig godt for nogen.

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym

Og du må endelig spørge hvis der er noget konkret du gerne vil vide, trådstarter

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym

Min mand og jeg lever i er åbent ægteskab. Vi har gjort der i et års tid. 
vores aftale går ud på, at man faktisk bare gør hvad man har lyst til, men at det vigtigste altid er vores ægteskab. Altså, at der må ikke opstå noget som forstyrrer den kærlighed vi har. Hvis dette sker, skal vi være åbne og fortælle det. Ellers er aftalen, at hvad man laver og hvem man er sammen med, det beretter vi ikke om. 

Pøj pøj med det

Anmeld Citér

7. august 2024

Lady82

Profilbillede for Lady82
Anonym skriver:

Min mand og jeg lever i er åbent ægteskab. Vi har gjort der i et års tid. 
vores aftale går ud på, at man faktisk bare gør hvad man har lyst til, men at det vigtigste altid er vores ægteskab. Altså, at der må ikke opstå noget som forstyrrer den kærlighed vi har. Hvis dette sker, skal vi være åbne og fortælle det. Ellers er aftalen, at hvad man laver og hvem man er sammen med, det beretter vi ikke om. 

Pøj pøj med det

Hvad har i af regler?

Er der noget man ikke må, beskyttelse osv

Anmeld Citér

7. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har aldrig selv levet i åbent forhold. Det ville jeg ikke kunne. 
men har været partner til en der levede i åbent ægteskab. Hun vidste altid når han var herhjemme og de havde klare regler de sammen havde lagt. 
Det fungerede godt for dem indtil reglerne blev brudt og de blev skilt. 

Anmeld Citér

8. august 2024

Anonym

Lady82 skriver:

Hvad har i af regler?

Er der noget man ikke må, beskyttelse osv

Der er ikke noget man ikke må. Men vi skal altid beskytte os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.