Lus i ekstremt tykt og langt hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
10 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2024

Anonym trådstarter

Vi har fået lus, og især vores datter giver udfordringer da hun har hår ned til numsen, og det er ekstremt tykt.

Vi startede med at købe noget shampoo på apoteket, ifølge flasken skulle det være 100% effektivt, men i dagene efter kæmmede jeg (med balsam i) og fandt flere levende eksemplarer. Den dag vi opdagede det fandt jeg 10 stk, så shampoo, og dagen efter 10 igen, i går var det kun 5 stk.

Jeg smasker hele hendes hår ind i balsam og kæmmer MEGET små mængder ad gangen. Synes jeg er meget grundig og kommer helt ned i hårbunden.

I morges fandt jeg en enkelt på mig selv.

Vi har ikke prøvet det før, så har brug for lidt erfaringer:

- hvad virker reelt bedst - shampoo eller kæmning (eller begge dele)?

- hvor mange lus er det normalt at finde per gang?

- vi har jo ikke fundet mange, så tyder det på vi ikke er ret hårdt ramt?

- hvor ofte bør man kæmme?

- hvordan rengør man en kæmme kam ? - der sidder små sorte prikker nederst hvor kammen er tættest

- hvor ofte bør man skifte kæmmekam (jeg tænker på om man kan gens-smitte)?

- bør man have en kæmmekam per person i familien eller kan der ikke overføres smitte den vej?

- hvor længe skal vi blive ved?

- andre gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

De gang vi har haft lus, heldigvis ikke ret tit, med tre lang håret piger, har vi brugt Hedrin Once. Vi behandle alle skrifter alt sengetøj. Bamser og børster i fryseren.

Vi har aldrig haft problemer med at komme af med dem. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Vi har også været igennem en kamp på et par månede hvor lusene blev ved med at komme igen. Jeg købte de første mange gange købt apotekets kur, og kæmmet på livet løs. Alle med hår på hovedet fik en behandling på samme tid hver gang. 

Det var først da jeg købte Hedrin og alle fik en omgang med det, at lusene er blevet væk. 

Nu bruger vi det forebyggende luseprodukt også fra Hedein. For jeg orker ikke flere lus

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Mit hår er ekstremt tykt og har altid været lang, jeg var meget plaget af lus og jeg havde RIGRIG MANGE og det var bare konstant og hele tiden, min mor måtte klippe mor korthåret før det forsvandt 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Jeg har to piger med langt hår, og vi har også brugt Hedrin Once. Det virker. Men husk IKKE at komme vand i inden du vasker med shampoo bagefter 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Jeg kæmpede også med lust da jeg var barn og blev ved med at få nye i skolen. Det eneste der virkede så jeg stoppede med at få dem var at sætte håret op så det ikke så nemt kom hen til kammeraternes hoveder og var indbydende 

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit hår er ekstremt tykt og har altid været lang, jeg var meget plaget af lus og jeg havde RIGRIG MANGE og det var bare konstant og hele tiden, min mor måtte klippe mor korthåret før det forsvandt 

Åh nej da, det har vi også joket med at gøre, men det går nok ikke

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kæmpede også med lust da jeg var barn og blev ved med at få nye i skolen. Det eneste der virkede så jeg stoppede med at få dem var at sætte håret op så det ikke så nemt kom hen til kammeraternes hoveder og var indbydende 

Her har hun stort set altid håret nede, vi har ikke haft problemer før (i 12 år), men hun har fortalt at de deler børster i gymnastik og at der var laaaange knus til afsked inden sommerferien - så det er nok en af de to ting. Men godt tip til hvis nu det kommer igen.

Anmeld Citér

10. juli 2024

Anonym

vi har kørt med lus on og off i over et år da vi har nogen børn og forælder der ikke gør en pind  og det eneste der har virket for os er lussereden produkt  da man ikke kæmmer og bag efter bruger man spray  som efter  behandling 

nemt og bekvemt

Anmeld Citér

10. juli 2024

anna111

Profilbillede for anna111

Her har hedrin one virket 

Brug en lille børste til lussekammen til at få de små æg væk evt en tandbørste i kan sagtens bruge samme kam.

Her har jeg behandlet vasket med shampoo så en masse balsam og kæmmet godt og så behandlet igen en uge efter og så var de helt væk. 

Husk at læg hårbørsten i fryseren

Bamser lægges i en pose og væk i en uge og sengetøj og tæpper vaskes  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.