Hej.
En ting, der efterhånden fylder lidt, men som jeg stadigvæk er i tvivl om ift, hvordan jeg skal reagere, er, når andre børn opfører sig meget skidt overfor ens eget barn.
En ting er, hvis mine børn gør det - så får de af vide, at de skal opføre sig ordenligt, men når det er andres børn..
Var i dag på McDonalds i rush hour. Der var altså fyldt godt op og i denne restaurant har de et ret stort legeområde ift. andre McDonalds, jeg har besøgt.
Der var en del børn, heraf en stor del, der i min verden er aaalt for store til at være der. Fred være med det, men der var fx et barn på måske 8-10, som uden historik med mit barn (jeg holder rent faktisk øje med mit barn) uprovokeret viser mellemfingeren til mit barn på 3 år og derudover en meget aggressiv attitude, som skræmmer mit barn. Moren sidder ved siden af med sin veninde og de var sammenlagt 5 børn med, kan jeg se.
Hvad ville I have gjort? Ville I snakke med barnet og forsigtigt sige, at man ikke udviser den adfærd? Eller snakke med moren, som virkede ret ligeglad med, hvad hende og hendes venindes børn foretog sig?
Eller er det mig, der er for pylret og bare må acceptere det?
Ovennævnte blot èt eksempel, men jeg ser det ofte - og særligt at deres egne forældre ikke skrider ind.
Anmeld
Citér