Gravid og 45

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
4 svar
1 synes godt om
6. juli 2024

Anonym trådstarter

Hej alle

Sagen er den, at min mand og jeg har prøvet at få et barn mere, i mange år.

Det har aldrig lykkedes og derfor valgte jeg at tro, at jeg ikke kunne blive gravid igen. 
Han fik tjekket sin sæd og den var tip top.
Derfor måtte det jo være mig��‍♀️

Vi lagde tanken om en ekstra lille ny fra os og jeg har jo derfor ikke tænkt, at prævention var nødvendig, for så var jeg jo nok blevet gravid.

MEN igår stod jeg så med en positiv graviditetstest og var mildest talt i CHOK.

Jeg tog en til, og en til og til sidst havde jeg taget 8!! Der alle var positive, nærmest før jeg have tisset på dem.

Nu er jeg fuldstændig i vildrede.

Jeg vil brændende gerne have det lille mirakel der spirer, men samtidig er jeg bange for alle de risici der er forbundet med en graviditet når man er 45!!
Og også lidt nervøs for hvad andre tænker��

At skulle starte forfra er det mindste

Er der andre *sene* mødre herinde??

Vær sød ikke at kommenterer negativt, for det har jeg ikke brug for lige nu, oveni min *lykkelige* omstændighed

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det samme er sket for mig. Jeg fik den første som 35-årig vha ivf, og prøvede ihærdigt på en to’er uden held. Blev så spontant gravid som næsten 44-årig. Har i mit behandlingsforløb haft en del aborter, så jeg troede ikke rigtigt det ville blive til noget. Men graviditet gik uproblematisk, en NIP test viste rask barn. Så nu har vi to børn med 9 år imellem og det er fedt.

Søvnmanglen rammer hårdere denne gang, til gengæld har vi en kæmpe ro og overskud fordi mange andre aspekter af vores Liv (job og bolig) er helt på plads. Så stort tillykke og nyd det. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hej alle

Sagen er den, at min mand og jeg har prøvet at få et barn mere, i mange år.

Det har aldrig lykkedes og derfor valgte jeg at tro, at jeg ikke kunne blive gravid igen. 
Han fik tjekket sin sæd og den var tip top.
Derfor måtte det jo være mig��‍♀️

Vi lagde tanken om en ekstra lille ny fra os og jeg har jo derfor ikke tænkt, at prævention var nødvendig, for så var jeg jo nok blevet gravid.

MEN igår stod jeg så med en positiv graviditetstest og var mildest talt i CHOK.

Jeg tog en til, og en til og til sidst havde jeg taget 8!! Der alle var positive, nærmest før jeg have tisset på dem.

Nu er jeg fuldstændig i vildrede.

Jeg vil brændende gerne have det lille mirakel der spirer, men samtidig er jeg bange for alle de risici der er forbundet med en graviditet når man er 45!!
Og også lidt nervøs for hvad andre tænker��

At skulle starte forfra er det mindste

Er der andre *sene* mødre herinde??

Vær sød ikke at kommenterer negativt, for det har jeg ikke brug for lige nu, oveni min *lykkelige* omstændighed

Jeg fik min første som 24 årig. Da hun var 16 måneder begyndte vi at prøve på nr. 2. Hi prøvede i 2 år uden held. Derefter røg vi i fertilitetsbehandling, først 4 iui forsøg og derefter 3 ivf forsøg. Uden held.

Jeg fik at vide, at begge mine æggeledere var blokerede. Det var sndsygt hårdt og tog rigtig lang tid, før jeg kunne holde ud at se på gravide og babyer.

Sidste år blev jeg spontant gravid. Først opdaget 9+, hvor det desværre viste en missed abortion. Derefter var min cyklus et rod. Et lille håb om, at kunne blive gravid igen, spirede i manden og jeg.

Vi begyndte at bruge ægløsningsteste og have mere sex, hvilket resultede i, at jeg testede positiv i februar i år.

Idag er jeg 24+4 med LILLESØSTER og når lige at føde inden jeg fylder 35.

Anmeld Citér

6. juli 2024

Mor_til_snart_2

Profilbillede for Mor_til_snart_2

Kære du

Først og fremmest tillykke med den positive test ❣️ 

Jeg er selv 41 og 21 uger henne i dag. Min mand er 43 og når at blive 44 inden babyen kommer. 

Jeg føler mig overhovedet ikke for gammel og tænker ikke længere så meget over hvad andre tænker. Jeg har hverken fået  negative fra familie, venner eller sundhedsvæsnet grundet min alder, selvom jeg også selv var nervøs for andres reaktioner i starten.

Vi har 2 børn, og har været i ivf behandling ved dem begge. Denne graviditet er naturlig, dog havde jeg 4 aborter i træk inden denne graviditet, og havde det også mistet troen på en baby mere. 

Jeg synes ikke det være hårdere denne gang end ved de 2 andre graviditer, selv det er over 4 år siden jeg sidst har været gravid. Jeg har fået lav risiko til nf scanning, og til MD var alt som det skal være. Så en “moden” alder er ikke altid ensbetydende med at man skal igennem moderkagebiopsi mm.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg vil bare lade dig  vide at vi er flere som er 40+ og venter sig

Anmeld Citér

7. juli 2024

Flnad84

Jeg er gravid med min 4. - når måske at blive 40 inden han kommer (termin 11/9 og jeg har fødselsdag 8/9 )

Jeg var gravid med min første da jeg var 21 - og helt ærligt så er det ret meget hårdere denne gang. Det er 10 år siden jeg var gravid med nummer 3; det er også mærkbart hårdere end dengang. 
Men jeg fik lav risiko ved nf og ved md var alt også fint. 

Jeg tror mest folk tænker det er “skørt” fordi jeg har fået de andre før jeg blev 30. Men det må de jo om  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.