5 dage over forventet menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer. Jeg vil gerne høre jeres historier ift. at teste positivt/negativt. Min menstruation plejer at komme regelmæssigt med maks 1-2 dage +- i udsving. Jeg er nu gået 5 dage over forventet menstruation hvilket aldrig er sket før, men jeg har taget det hele med ro og derfor først testet i dag. Den er negativ. Tog testen op af formiddagen efter en del væskeindtag, men jeg tænker ikke det burde påvirke, når nu det er så mange dage over?

Jeg har brug for at høre jeres historier - gerne jer som måske og var længere om at stå med en postiv test?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvis du har haft senere ÆL er du ikke så langt henne. 
med min store datter troede jeg at jeg var 5+2 da jeg testede  men til tidlig scanning har jeg kun været ca 3+2 så fik en scanning nogle uger efter. 
så min ÆL var meget forsinket og havde hvis jeg havde testet “4+0” fået en negativ. 

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer. Jeg vil gerne høre jeres historier ift. at teste positivt/negativt. Min menstruation plejer at komme regelmæssigt med maks 1-2 dage +- i udsving. Jeg er nu gået 5 dage over forventet menstruation hvilket aldrig er sket før, men jeg har taget det hele med ro og derfor først testet i dag. Den er negativ. Tog testen op af formiddagen efter en del væskeindtag, men jeg tænker ikke det burde påvirke, når nu det er så mange dage over?

Jeg har brug for at høre jeres historier - gerne jer som måske og var længere om at stå med en postiv test?

Jeg gik 10 dage over tid. Har altid været regelmæssig på menstruation. Aldrig større udsving end 1 dage +/-  

testede negativ på 8. Dagen. Positiv på 10. Dagen. 

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Du kan ikke bruge plejet til noget, kroppen fungerer ikke som en kalender uanset hvor stabil din cyklus er og det kommer den aldrig til

Æl har sikkert lagt senere end du regner med, så du er sikkert ikke gået over tid endnu. Det er trods alt den som styrer din mens.

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Hvis du har haft senere ÆL er du ikke så langt henne. 
med min store datter troede jeg at jeg var 5+2 da jeg testede  men til tidlig scanning har jeg kun været ca 3+2 så fik en scanning nogle uger efter. 
så min ÆL var meget forsinket og havde hvis jeg havde testet “4+0” fået en negativ. 

Arhh det havde jeg slet ikke overvejet, men det kan da godt være, at det er derfor

Anmeld Citér

1. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Arhh det havde jeg slet ikke overvejet, men det kan da godt være, at det er derfor

Man må bare vente.. enten bliver testen positiv eller også kommer mens

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

Du kan ikke bruge plejet til noget, kroppen fungerer ikke som en kalender uanset hvor stabil din cyklus er og det kommer den aldrig til

Æl har sikkert lagt senere end du regner med, så du er sikkert ikke gået over tid endnu. Det er trods alt den som styrer din mens.

Tak for svar. Det giver selvfølgelig god mening. Synes selv det er lidt af et cirkus. Bruger en app til at tracke min cyklus, og den “plejer” at ramme plet ift. menstruation. Derfor er jeg så overbevist om, at noget virker lidt forkert. Men det kan sagtens være jeg bilder mig selv noget ind? Har bare slet ikke tegn på menstruation endnu og i morgen er jeg (efter min app) gået 6 dage over. Men måske har du ret ift. ÆL og så giver det hele jo fin mening

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Man må bare vente.. enten bliver testen positiv eller også kommer mens

Ja, du har helt ret. Er bare en smule spændt på udfaldet Ville du tage en test i morgen tidlig eller vente i flere dage?

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Tak for svar. Det giver selvfølgelig god mening. Synes selv det er lidt af et cirkus. Bruger en app til at tracke min cyklus, og den “plejer” at ramme plet ift. menstruation. Derfor er jeg så overbevist om, at noget virker lidt forkert. Men det kan sagtens være jeg bilder mig selv noget ind? Har bare slet ikke tegn på menstruation endnu og i morgen er jeg (efter min app) gået 6 dage over. Men måske har du ret ift. ÆL og så giver det hele jo fin mening

Du kan og komme aldrig til at stole på en app, at den har ramt rigtig er bare heldigt. Kroppen fungerer  som sagt ikke som en kalender, der kan og vil ske udsving og det er nok det du oplever nu. Æl har nok bare rykket sig

Du kan stadig være gravid, men bare være korter henne end du selv tror og derfor ikke kan teste positiv. Men det kan også være du ikke er gravid men ikke er langt nok henne i din cyklus til din mens skal starte. Jeg tænker det med sikkerhed er en af de to ting

Jeg har oplevet det en gang at min krop fejlede den første æl og rykkede den med 14 dage. Jeg tester hver cyklus for æl.

Anmeld Citér

2. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Ja, du har helt ret. Er bare en smule spændt på udfaldet Ville du tage en test i morgen tidlig eller vente i flere dage?

Ville tage en test, og er den negativ så vente en uge og er mens stadig ikke kommet så teste igen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.