Føde før tid igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.871 visninger
20 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Ja, mit spørgsmål går på, om der er større sandsynlighed for at føde før tid, hvis man tidligere har født før tid?

Med min store datter gik jeg spontant i fødsel (vandafgsng) i uge 36+6.

Ved scanning 36+0 var min livmoderhals ikke eksisterende og jeg var 0,5 cm åben.

Jeg er nu 23+3 med lillesøster og har fået at vide, at jeg højst sandsynligt ender med at gå i fødsel før tid igen - måske tidligere end første gang.

Er der mon en eller flere herinde, der har oplevet det samme og fået en lignende besked?

Fødte i før tid igen, gik i længere, eller gik i over termin?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2024

Tip!

Jeg har aldrig gået helt til termin.. 

første gang vand afgang 13 dage før termin 

anden gang fødte jeg 5 dage før termin. (Fik en hindeløsning hos jordemoder, men hun sagde at jeg alligevel var moden og ville ha gået i fødsel indenfor kort tid) 

3 gang - endte desværre i meget for tidlig fødsel (uge 18). 

Anmeld Citér

29. juni 2024

Anonym

Fordi man går i fødsel før tid første gang betyder det ikke at man gør det igen anden gang, det var det jeg fik at vide. 

Jeg fødte i 36+4 første gang, jeg havde aldrig haft plukveer jeg kunne mærke, optakt eller noget. Mit vand går bare spontant midt om morgenen uden varsel.

Anden gang havde jeg optakt til fødsel i 6 uger, MANGE plukveer og jeg var 4 cm åben lææænge. Jeg fødte 40+6

Anmeld Citér

29. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Fordi man går i fødsel før tid første gang betyder det ikke at man gør det igen anden gang, det var det jeg fik at vide. 

Jeg fødte i 36+4 første gang, jeg havde aldrig haft plukveer jeg kunne mærke, optakt eller noget. Mit vand går bare spontant midt om morgenen uden varsel.

Anden gang havde jeg optakt til fødsel i 6 uger, MANGE plukveer og jeg var 4 cm åben lææænge. Jeg fødte 40+6

Og ens livmoderhals kan sagtens blive lang igen, det behøves ikke betyde det.

Anmeld Citér

29. juni 2024

B&J

Jeg fik ikke nåede af vide men spurgte heller ikke.

Men vores søn 14dage før

Og vores datter 1 månede før

Anmeld Citér

29. juni 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Husk desuden at terminsperioden er fra 37+0 til 42+0, så din datter er faktisk lige akkurat før termin, selvom det var 3 uger fra selve datoen.

Krydser fingre for alt går fint! 

Anmeld Citér

29. juni 2024

Flnad84

1. Gang: 37+6

2. 40+0

3. 41+0

kun den første er startet med vandafgang.

Er gravid med nummer 4 nu og håber da ikke “tendensen” fortsætter… 

Anmeld Citér

29. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Udover den dreng vi mistede, har jeg født de tre andre præcis 40+0.. tænker også det er mere en tilfældighed end en regel 

har aldrig hørt om hvis man har født for tidligt man konsekvent kan forvente det sker igen så

Anmeld Citér

29. juni 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
*.* skriver:

Udover den dreng vi mistede, har jeg født de tre andre præcis 40+0.. tænker også det er mere en tilfældighed end en regel 

har aldrig hørt om hvis man har født for tidligt man konsekvent kan forvente det sker igen så

Jeg kommer max til at gå til 38+1, pga. PKS. Dog blev jeg også noget overrasket, da de sagde det. 

Jeg håber i hvert fald at gå lige så langt som første gang.

Anmeld Citér

30. juni 2024

Tami

Profilbillede for Tami

Min den ældste kom til verden 36+2 (startede med vandafgang). Nr. 2 startede også med vandafgang, men blev først født dagen før termin. Der var aldrig snak om i 2. graviditet, at jeg kunne risikere at føde for tidligt igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.