Kæmpe forskrækkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Puha! Igår skete der noget, der bare ikke må ske. 

Manden og jeg var på vej over at hente vores datter i klub, da jeg snubler og falder over ned over én træplade på jorden. De er ved at lægge varmerør, så hele vejen er gravet op og erstattet af træplader.

Jeg faldt og landte hårdt på knæ og hænder. Jeg var i tvivl, om maven ramte, for mærkede et ordentligt jag/smæld.

Jeg forsøgte at trække vejret og være rolig, men efter kort tid græd jeg af chok. Jeg var så bange.

Blev sendt på akutmodtagelsen for gravide, hvor alle prøver og undersøgelser så normale ud og fik også hørt lillesøsters hjertelyd. Derfor blev jeg sendt hjem, med besked om at forholde mig i ro. 

Det har heldigvis ikke udviklet sig og jeg har mærket liv idag. Men nøj, hvor er jeg øm øverst i livmoderen og mine knæ er fyldt med blå mærker og hudafskrabninger.

Jeg kan dog stadig mærke at chokket og frygten sidder i mig..Fuck, hvor var jeg bange for, at det skulle ske noget med baby.

Måtte lige have det ud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Åh sikke et chok at få! 

Jeg kender alt til det. Har været faldet både med nr 1 og nr 2. Den ene gang gjorde jeg som dig; faldt da jeg kom gående. Den anden gang væltede jeg på cykel med et barn bag på. 

Jeg blev også virkelig forskrækket og bange for babyes ve og vel. Selvom man jo godt ved de er rigtig godt beskyttet derinde. Og modtagelsen for gravide er bare så søde og gode til at berolige. 

Tanker til dig

Anmeld Citér

27. juni 2024

Anonym

Har de sagt noget om ift. at være øm i livmoderen ift. hvornår de regner med at det skal være gået væk? Hvis det ikke går fremad med det synes jeg da du skal ringe igen og høre ad om det så du ved om der er noget du skal være obs på? Men dejligt at din baby havde det godt og jeg kan godt forstå du blev forskrækket! 

Anmeld Citér

28. juni 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Sikke en forstrækkelse. 
da jeg i sin tid var gravide med min ældste datter og kan huske at jeg var meget henne i graviditet over 30 uger henne. Der var vi på ferie og der var også træplader og jeg snublet også og faldt på mine knæ og hænder. Det gav et ryk da jeg landet på knæ og hænder og bliv noget forskrækket. Men viste godt at jeg ikke ramt maven. Og jeg kom op ligeså stille. Men må indrømme mærket ikke ondt eller havde ondt i livmoderen. 
hold øje med det, hvis det bliver ved så kontakt dem igen. Men dejligt at baby har det godt. Og husk hun er godt beskyttet men forstår godt at du bliv forskrækket .  
hvor langt er du henne nu?

Anmeld Citér

28. juni 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Sikke en forstrækkelse. 
da jeg i sin tid var gravide med min ældste datter og kan huske at jeg var meget henne i graviditet over 30 uger henne. Der var vi på ferie og der var også træplader og jeg snublet også og faldt på mine knæ og hænder. Det gav et ryk da jeg landet på knæ og hænder og bliv noget forskrækket. Men viste godt at jeg ikke ramt maven. Og jeg kom op ligeså stille. Men må indrømme mærket ikke ondt eller havde ondt i livmoderen. 
hold øje med det, hvis det bliver ved så kontakt dem igen. Men dejligt at baby har det godt. Og husk hun er godt beskyttet men forstår godt at du bliv forskrækket .  
hvor langt er du henne nu?

Jeg er bare lykkelig for,  at baby er okay. Og så håber jeg, at det er slut med at falde, for sikke et chok jeg fik.

Jeg ligger pt. med en hånd på maven og mærker baby mosle rundt

Jeg er 23+3 idag og har fået tid til planlagt kejsersnit d. 9/10 (38+1).Er spændt på, om jeg når så langt. Nåede til 36+6 første gang.

Anmeld Citér

29. juni 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Jeg er bare lykkelig for,  at baby er okay. Og så håber jeg, at det er slut med at falde, for sikke et chok jeg fik.

Jeg ligger pt. med en hånd på maven og mærker baby mosle rundt

Jeg er 23+3 idag og har fået tid til planlagt kejsersnit d. 9/10 (38+1).Er spændt på, om jeg når så langt. Nåede til 36+6 første gang.

Okay hvor dejligt. Det er en fantastisk følelse at mærke baby i maven. 
og okay har du bedt dem om planlagt kejsersnit? Og er der grund til det når nu du sidste gang fødte tidlig?

Anmeld Citér

29. juni 2024

MortilF+V

Love Angel skriver:

Okay hvor dejligt. Det er en fantastisk følelse at mærke baby i maven. 
og okay har du bedt dem om planlagt kejsersnit? Og er der grund til det når nu du sidste gang fødte tidlig?

Ja, det er nemlig fantastisk

Jeg har ikke bedt om at få planlagt kejsersnit. Lægerne mener, at det er det sikreste pga. tidligere mave/tarm operationer og at min første fødsel endte i akut kejsersnit, da min datter sad fast i bækkenet.

Anmeld Citér

29. juni 2024

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Ja, det er nemlig fantastisk

Jeg har ikke bedt om at få planlagt kejsersnit. Lægerne mener, at det er det sikreste pga. tidligere mave/tarm operationer og at min første fødsel endte i akut kejsersnit, da min datter sad fast i bækkenet.

Årh jeg glæder mig også til at mærke baby sparker i min mave. Kan slet ikke vente til de første puf kommer. Der er bare længe til. 

og nårh okay. Forståeligt så de siger det

Anmeld Citér

30. juni 2024

Anonym

MortilF skriver:

Puha! Igår skete der noget, der bare ikke må ske. 

Manden og jeg var på vej over at hente vores datter i klub, da jeg snubler og falder over ned over én træplade på jorden. De er ved at lægge varmerør, så hele vejen er gravet op og erstattet af træplader.

Jeg faldt og landte hårdt på knæ og hænder. Jeg var i tvivl, om maven ramte, for mærkede et ordentligt jag/smæld.

Jeg forsøgte at trække vejret og være rolig, men efter kort tid græd jeg af chok. Jeg var så bange.

Blev sendt på akutmodtagelsen for gravide, hvor alle prøver og undersøgelser så normale ud og fik også hørt lillesøsters hjertelyd. Derfor blev jeg sendt hjem, med besked om at forholde mig i ro. 

Det har heldigvis ikke udviklet sig og jeg har mærket liv idag. Men nøj, hvor er jeg øm øverst i livmoderen og mine knæ er fyldt med blå mærker og hudafskrabninger.

Jeg kan dog stadig mærke at chokket og frygten sidder i mig..Fuck, hvor var jeg bange for, at det skulle ske noget med baby.

Måtte lige have det ud.

Åh det er bare en kæmpe forskrækkelse. Heldigvis ligger babyen godt beskyttet i maven. Og dejligt at du kan ligge og mærke liv.

Jeg gled på cyklen, en vinter, med min søn bagpå og gravid i 30 uge. Jeg fornemmer bagdækket smutter for mig og vender mig så godt som jeg kan fordi jeg nok tænker jeg vil “gribe” min søn. Jeg lander direkte på maven. 

Jeg var SÅ øm i flere uger efter. Men baby havde det heldigvis super godt, men jeg blev også virkelig forskrækket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.