Overnatning ved Grand Canyon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
6 svar
6 synes godt om
21. juni 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Er der mon nogen hér, som har været i Grand Canyon og omegn? Vi skal overnatte to nætter i et telt med seng - ikke glamping, men nogle niveauer over spejdertelt - på en Wander Camp i nærheden. Forleden begyndte nogle af mine kolleger, lidt i sjov, men ikke helt uden berettigelse, at tale om skorpioner, kæmpeedderkopper, slanger m.m. Det afskrækker mig nu ikke - endnu - men er der andre kloge forberedelser at gøre sig i den forbindelse end at købe myggenet til sengene? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Grand Canyon er skønt!! Jeg har været der flere gange - også med små børn - og der er ingen grund til at frygte noget, andet end at man nok lige skal gå høfligt udenom drægtige “elks” på denne tid af året Og så måske (hvis man er et lille barn) være obs på at der nogle år tilbage kunne snige sig en enkelt “Mountain Lion” rundt efter mørkets frembrud. Nu får jeg det måske alligevel til at lyde utrygt - det er det virkelig ikke. Nyd turen!! 

Gode vandresko, drikkedunk m. termo, lidt solbeskyttelse, en multikniv, så er du godt kørende �� 

Anmeld Citér

22. juni 2024

Mor og meget mere

StortOgSmåt skriver:

Grand Canyon er skønt!! Jeg har været der flere gange - også med små børn - og der er ingen grund til at frygte noget, andet end at man nok lige skal gå høfligt udenom drægtige “elks” på denne tid af året Og så måske (hvis man er et lille barn) være obs på at der nogle år tilbage kunne snige sig en enkelt “Mountain Lion” rundt efter mørkets frembrud. Nu får jeg det måske alligevel til at lyde utrygt - det er det virkelig ikke. Nyd turen!! 

Gode vandresko, drikkedunk m. termo, lidt solbeskyttelse, en multikniv, så er du godt kørende �� 

Jeg er ikke det fjerneste bekymret for mødet med dyrene i selve området.  Udstyret dér har vi også styr på. Det er teltovernatningen og de dyr, der kunne krybe ind til os om natten, når vi sover, der lige blev bragt op i samtalen, og som jeg ikke havde skænket en tanke før. 

Anmeld Citér

22. juni 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Da jeg sov i telt i Australien var reglen fra guiderne at teltet altid var lukket medmindre man gik ud eller ind af teltet. Og så lige tjekke teltet igennem inden man skulle sove

Anmeld Citér

23. juni 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke det fjerneste bekymret for mødet med dyrene i selve området.  Udstyret dér har vi også styr på. Det er teltovernatningen og de dyr, der kunne krybe ind til os om natten, når vi sover, der lige blev bragt op i samtalen, og som jeg ikke havde skænket en tanke før. 

Det behøver du efter min bedste overbevisning ikke at bekymre dig for, det er ganske fredeligt og vi camperede i flere uger uden at støde på noget ubehageligt/farligt i den retning … 

Anmeld Citér

23. juni 2024

Mor og meget mere

StortOgSmåt skriver:

Det behøver du efter min bedste overbevisning ikke at bekymre dig for, det er ganske fredeligt og vi camperede i flere uger uden at støde på noget ubehageligt/farligt i den retning … 

Det lyder godt! Tak. 

Anmeld Citér

23. juni 2024

Mor og meget mere

Haooy_3 skriver:

Da jeg sov i telt i Australien var reglen fra guiderne at teltet altid var lukket medmindre man gik ud eller ind af teltet. Og så lige tjekke teltet igennem inden man skulle sove

Super, det lyder klogt. Tak! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.