Min kæreste var mig utro flere gange med sin eks. Hun har benægtet i 5 år. Men nu indrømmede hun. Hvad gør jeg. Jeg er helt ødelagt
Gittes svar
Hej,
Det var en hård en at sluge. Hvad gør du? Du fortæller hende om dine følelser og tanker. Og så stiller du alle de spørgsmål der dukker op i dig. Prøv at gøre spørgsmålene smalle og konkrete, fremfor brede og fluffy. Fx. kan de færreste svare på spørgsmålet: "Hvorfor gjorde du det?", men kan bedre svare på hvad der skete hvornår eller hvad de følte derved.
Husk at det er en åbning du oplever nu. Der har været benægtet tidligere, men nu åbnes der op. Kunsten er at bevare denne åbning, så det er noget med ikke at gå til et hårdt angreb over hele den periode, hvor du sandsynligvis føler dig vældig meget ført bag lyset.
Et godt spørgsmål kunne også være: "Hjælp mig med at forstå, hvad det er i dig, der gør, at du hidtil har benægtet?"
Hertil er det vigtigt at bevare roen nogenlunde og sørge for at lave nogle gode fredelige set ups omkring de nødvendige samtaler herom. Hvor man virkelig kan arbejde med at lytte til hinanden.
Og så stol på dig selv og din egen intuition. Du har åbenbart haft en intuition overfor at der var noget, siden hun hidtil har benægtet må du have spurgt om der var noget.
På min hjemmeside ligger der artikler om utroskab, du kan læse.
Vh.
Gitte
Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"
Se Gittes hjemmeside: gittesander.dk
Anmeld
Citér