Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
8 svar
1 synes godt om
19. juni 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hej, 

Jeg har spørgsmål omkring ægløsningstest. Jeg har forstået at den er enten negativ eller positiv, og positiv er når teststreg er tydeligere end controlstregen. Så langt tror jeg at jeg er med  

Nu har jeg prøvet at tag test i sidste par dage, men test streg bliver mindre og mindre rød, er det normalt? Jeg vedlægger et billede. Ældst i toppen og nyeste i bunden. 

Når man tager en graviditetstest er det bedst med koncentreret tis, gælder det samme for en ægløsningstest? 

Synes jeg har prøvet at læse på indlægssedlen, uden at finde svar

Håber nogle kan hjælpe, har nemlig ingen erfaring med ægløsningstest

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Kis92 skriver:

Hej, 

Jeg har spørgsmål omkring ægløsningstest. Jeg har forstået at den er enten negativ eller positiv, og positiv er når teststreg er tydeligere end controlstregen. Så langt tror jeg at jeg er med  

Nu har jeg prøvet at tag test i sidste par dage, men test streg bliver mindre og mindre rød, er det normalt? Jeg vedlægger et billede. Ældst i toppen og nyeste i bunden. 

Når man tager en graviditetstest er det bedst med koncentreret tis, gælder det samme for en ægløsningstest? 

Synes jeg har prøvet at læse på indlægssedlen, uden at finde svar

Håber nogle kan hjælpe, har nemlig ingen erfaring med ægløsningstest

Det er korrekt, at teststregen skal være ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen for at være positiv.

Teststregen kan svinge meget i styrke, og som udgangspunkt siger den ikke om du er tæt på en test eller ikke. MEN! Jeg har oplevet flere gange, at den blev tydeligere og tydeligere jo tættere jeg kom på en positiv test. Jeg har dog også oplevet det omvendte, hvor den så blev meget svag igen for så at blive positiv. 

Det er bedst at teste efter kl. 10.00, men de digitale anbefales at tages på morgenurin. Kan dog også tages udover morgenurin, det har jeg gjort flere gange.

Jeg plejede at teste efter kl. 10.00 (faktisk først om eftermiddagen efter arbejde), hvor jeg havde holdt mig i min. 4 timer, og ikke drukket noget 2 timer inden jeg testede for at få koncenteret urin. Og så supplerede jeg med en af de digitale æl-teste fra Clearblue (nogen gange begge slags) for at bekræfte resultatet. 

Det her resulteret i 6 graviditeter, dog 4 tab, men 1 barn og 1 mere om 4 ugers tid

Anmeld Citér

20. juni 2024

Darling

Det er helt normalt, en æltest fungerer slet ikke som en graviditetstest. At stregerne bliver mindre og mindre tydelig sker der intet ved og det kan man ikke altid tolke på, da stregerne kan svinge rigrig meget. 

Mine er tydelige, svage, tydelige, svage, tydelige, svage også kan den blive positiv efter en svag streg. 

Du skal ikke bruge morgenurin, men teste imellem 10-20

Anmeld Citér

21. juni 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Tak for svar til jer begge to Jeg tænkte nok at det var normalt, men skulle lige være sikker. Jeg tror den er der nu eller næsten er der, tænker I ikke også det? Min er har så natarbejde i dag og på søndag, og vi skal til fødselsdag i morgen, så hvor store chancer der er for at det lykkes, ved jeg ikke. Efter to aborter i træk, kunne jeg godt bruge lidt medvind..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. juni 2024

Darling

Øv jeg er ked af dine tab, vi havde også to aborter i træk det var skide hårdt. Uanset hvad man gør så bliver chancen jo bare ikke højere end 20% i hver cyklus. Og husk fra positiv test kan der jo gå op til 48 timer før ægløsning finder sted, jeg vil mene der bestemt er hån trods natarbejde i kan ikke have sex i morgen tidlig eller når din kæreste kommer også inden i skal til fødselsdag? Sæd kan jo overleve i dig i op til 5 dage

Anmeld Citér

21. juni 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
Darling skriver:

Øv jeg er ked af dine tab, vi havde også to aborter i træk det var skide hårdt. Uanset hvad man gør så bliver chancen jo bare ikke højere end 20% i hver cyklus. Og husk fra positiv test kan der jo gå op til 48 timer før ægløsning finder sted, jeg vil mene der bestemt er hån trods natarbejde i kan ikke have sex i morgen tidlig eller når din kæreste kommer også inden i skal til fødselsdag? Sæd kan jo overleve i dig i op til 5 dage

Det er bare så hårdt med de aborter, jeg er ked af at du også har været det igennem. Havde I så en vellykket graviditet 3. gang?

Ja det ved jeg godt. Jeg har faktisk haft let nok ved at blive gravid førhen. De to aborter har der været under et halvt år imellem og mit barn er lavet på en lille sødt ops

Det bliver nok lige kneben, da jeg også skal til en aktivitet i morgen formiddag med mit barn. Men jeg må se hvad jeg kan gøre  

Tror du der er behov for at tag en test i morgen, eller er denne tydelig nok?

Anmeld Citér

21. juni 2024

Darling

Kis92 skriver:

Det er bare så hårdt med de aborter, jeg er ked af at du også har været det igennem. Havde I så en vellykket graviditet 3. gang?

Ja det ved jeg godt. Jeg har faktisk haft let nok ved at blive gravid førhen. De to aborter har der været under et halvt år imellem og mit barn er lavet på en lille sødt ops

Det bliver nok lige kneben, da jeg også skal til en aktivitet i morgen formiddag med mit barn. Men jeg må se hvad jeg kan gøre  

Tror du der er behov for at tag en test i morgen, eller er denne tydelig nok?

Jeg havde også 3 bio, men der var før 4+0 de gik til. Så egentlig 5 tab, men jeg synes næsten ikke de tæller når der er så tidligt. Det tog os 2 år og nummer 2 kom i første hug.

Jeg synes den ser positiv ud nu

Anmeld Citér

21. juni 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
Darling skriver:

Jeg havde også 3 bio, men der var før 4+0 de gik til. Så egentlig 5 tab, men jeg synes næsten ikke de tæller når der er så tidligt. Det tog os 2 år og nummer 2 kom i første hug.

Jeg synes den ser positiv ud nu

Åh jeg havde prøvet at det var lykkedes 3. gang. Det er nok fordi jeg har en følelse af at jeg skal blive gravid igen, for at få endnu en abort, som så vil give mulighed for udredning. Men jeg ville meget gerne undvære flere aborter. Men mit håb er ikke særligt stort, men jeg ved at det jo lykkes for nogle. Tak for dine svar

Anmeld Citér

22. juni 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym

Tak for svar til jer begge to Jeg tænkte nok at det var normalt, men skulle lige være sikker. Jeg tror den er der nu eller næsten er der, tænker I ikke også det? Min er har så natarbejde i dag og på søndag, og vi skal til fødselsdag i morgen, så hvor store chancer der er for at det lykkes, ved jeg ikke. Efter to aborter i træk, kunne jeg godt bruge lidt medvind..

Den er helt klart positiv, også selvom Premom siger High. Derfor synes jeg kun Premom er vejledende. For har prøvet det samme næsten hver gang, hvor det er bekræftet med en digital test, at testen er positiv. 

Er ked af dine tab. Vi mistede selv 3 inden storesøster og var i udredning, og så mistede vi 1 mere for 1 år siden, og nu har jeg termin om 3 uger med lillesøster. Så 4 tab ud af 6 graviditeter  

Nogen gange lykkedes det når man mindst venter det. Ved lillesøster havde vi først sex dagen efter positiv test (formodet æl), og dagen efter igen. Så jeg havde allerede afskrevet den cyklus. Men Wupti, så var det lige hende som blev de andre gange har vi primært haft sex på dagen for positiv test og dagen efter (formodet æl).

Jeg håber det snart lykkedes jer, og sender en masse babystøv jeres vej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.