Kis92 skriver:
Hej,
Jeg har spørgsmål omkring ægløsningstest. Jeg har forstået at den er enten negativ eller positiv, og positiv er når teststreg er tydeligere end controlstregen. Så langt tror jeg at jeg er med
Nu har jeg prøvet at tag test i sidste par dage, men test streg bliver mindre og mindre rød, er det normalt? Jeg vedlægger et billede. Ældst i toppen og nyeste i bunden.
Når man tager en graviditetstest er det bedst med koncentreret tis, gælder det samme for en ægløsningstest?
Synes jeg har prøvet at læse på indlægssedlen, uden at finde svar
Håber nogle kan hjælpe, har nemlig ingen erfaring med ægløsningstest 
Det er korrekt, at teststregen skal være ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen for at være positiv.
Teststregen kan svinge meget i styrke, og som udgangspunkt siger den ikke om du er tæt på en test eller ikke. MEN! Jeg har oplevet flere gange, at den blev tydeligere og tydeligere jo tættere jeg kom på en positiv test. Jeg har dog også oplevet det omvendte, hvor den så blev meget svag igen for så at blive positiv.
Det er bedst at teste efter kl. 10.00, men de digitale anbefales at tages på morgenurin. Kan dog også tages udover morgenurin, det har jeg gjort flere gange.
Jeg plejede at teste efter kl. 10.00 (faktisk først om eftermiddagen efter arbejde), hvor jeg havde holdt mig i min. 4 timer, og ikke drukket noget 2 timer inden jeg testede for at få koncenteret urin. Og så supplerede jeg med en af de digitale æl-teste fra Clearblue (nogen gange begge slags) for at bekræfte resultatet.
Det her resulteret i 6 graviditeter, dog 4 tab, men 1 barn og 1 mere om 4 ugers tid