Nervøs for graviditet inden vandscanning og HSU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2024

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, er jeg nervøs for, om jeg er blevet gravid inden min tid til vandscanning og HSU i slutningen af ugen.

Havde min første rigtige menstruationsdag i fredags, men har blødt lidt mindre end normalt, har kvalme og har grædt hele weekenden. Men det kan selvfølgelig være ren indbildning...

Dog synes jeg også at stregerne på mine ÆL-test er ret tydelige, hvilket jeg har google mig til kan være et tegn på graviditet. Og hvis jeg husker rigtigt, plejer jeg først at lave streger på mine ÆL-test et par dage inden ÆL, som typisk ligger på CD12-13.

Har forsøgt at tage en tidelige graviditetstest - men den er helt blank, selvom jeg, hvis jeg regner rigtigt, burde være omkring 5+0 i dag... Så løbet er nok kørt... men kan alligevel ikke lade være med at være nervøs... vil jo ikke risikere at skylle en graviditet ud...

Hvad tænker I - kan der stadig være en chance for at jeg er gravid, eller kan jeg tro på den negative graviditetstest?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2024

Anonym

Hvis du mens i fredags så er du ikke 5+0 det tyder ikke på du er gravid, mon ikke kvalme osv skyldes du bare er nervøs, det psykiske gør meget

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du mens i fredags så er du ikke 5+0 det tyder ikke på du er gravid, mon ikke kvalme osv skyldes du bare er nervøs, det psykiske gør meget

Ah det var mig der misforstod, gravid er du i hvert fald ikke. Og æl har garanteret bare rykket sig fordi mens ikke er kommet endnu, dog er du stadig ikke 5+0, det er du først en uge efter mens.

Dine ælteste er langt fra positive

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ah det var mig der misforstod, gravid er du i hvert fald ikke. Og æl har garanteret bare rykket sig fordi mens ikke er kommet endnu, dog er du stadig ikke 5+0, det er du først en uge efter mens.

Dine ælteste er langt fra positive

Tror du forstod det rigtigt første gang - fik mens i fredags

Tænkte også at løbet var kørt i fredags, da jeg fik mens, men blev i tvivl pga. stegerne på mine ÆL-test, da jeg normalt ikke får streger før et par dage inden ÆL. Men du har nok ret i at det psykiske gør meget.

Hvis Æl lå omkring 28. maj ville jeg så ikke være omkring 5+0? Det har vel ikke noget at gøre med hvornår mens kommer? :/

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tror du forstod det rigtigt første gang - fik mens i fredags

Tænkte også at løbet var kørt i fredags, da jeg fik mens, men blev i tvivl pga. stegerne på mine ÆL-test, da jeg normalt ikke får streger før et par dage inden ÆL. Men du har nok ret i at det psykiske gør meget.

Hvis Æl lå omkring 28. maj ville jeg så ikke være omkring 5+0? Det har vel ikke noget at gøre med hvornår mens kommer? :/

Ah perfekt og jo for du er 2+0 når din ægløsning falder og 4+0 når du skal have mens. Sådan Ca

Men positiv æltest er ikke lige med at du faktisk har eller får ægløsning, den fortæller dig kun at dit hormon er stigende. Så kroppen kan godt lave æl senere. 

Og jeg synes de ser normale ud, jeg har aldrig hørt om nogen som aldrig har to streger på en æltest de er ikke næsten positive eller positiv, en æltest er kun positiv eller negativ. Styrken kan svinge helt vildt 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hvis du forventet menses i fredags, så vil du ikke være 5+0 idag. Så er du 4+4 idag.
men når det sagt så tror jeg desværre at det er indbildning. Og der er altid en streg på æl test uanset hvor henne i cyklus du tester. Når nu din graviditetstest helt negativ efter du baseret 4 uger. Så er du nok desværre ikke gravid.

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hvis du forventet menses i fredags, så vil du ikke være 5+0 idag. Så er du 4+4 idag.
men når det sagt så tror jeg desværre at det er indbildning. Og der er altid en streg på æl test uanset hvor henne i cyklus du tester. Når nu din graviditetstest helt negativ efter du baseret 4 uger. Så er du nok desværre ikke gravid.

Synes bare stregerne er meget tydeligere end normalt, hvor man kun kan ane en svag streg. Men måske kommer ÆL tidligere i denne cyklus, hvilket jo egentligt heller ikke er så godt, da  undersøgelsen jo helst skal ligge efter ÆL...

Måske er jeg ved at blive skør, men tror jeg bliver ved med at teste for ÆL indtil undersøgelsen - bare for at være sikker. Åh... det er forvirrende... også det med ugerne - men det må jeg lige læse op på...

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Altså de scanner dig jo indvendigt og kigger rundt, inden de laver selve vandscanningen. I tilfælde af graviditet, vil lægen der scanner dig opdage det

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså de scanner dig jo indvendigt og kigger rundt, inden de laver selve vandscanningen. I tilfælde af graviditet, vil lægen der scanner dig opdage det

Tak for svar - det vidste jeg ikke, at de gjorde - det var lige dét jeg havde brug for at høre!

Anmeld Citér

18. juni 2024

ZRS

Profilbillede for ZRS

Jeg har en gang taget en æl test da jeg testede positiv på graviditetstest og æl testen var knaldpositiv. 
Der er altid to streger på en æl test ligemeget hvornår du tester. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.