Hvordan forbedre sædkvalitet? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.599 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2024

Kiran

Hejsa

Vi har været igennem 6 negative icsi. 2 gange fik vi lagt æg tilbage på 2 dagen. De andre gange var der meget fine og modne æg men de blev ikke befrugtet eller gik i stå. Vi har gået på cfc og aleris.

Lægen siger nu at det siger det skyldes min mands sædkvalitet da den er meget nedsat mellem 0,5 millioner til 5 millioner.

Vi har et barn lavet naturligt for 12 år siden. Efter det blev jeg 2 gange gravid med mistet

Nu har vi et forsøg tilbage men vil vente med at bruge den og forsøge at gøre noget for hans sædkvalitet

Har i erfaringer med noget lignende?

Sdi test? Kosttilskud eller noget andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2024

Orkide321

Kiran skriver:

Hejsa

Vi har været igennem 6 negative icsi. 2 gange fik vi lagt æg tilbage på 2 dagen. De andre gange var der meget fine og modne æg men de blev ikke befrugtet eller gik i stå. Vi har gået på cfc og aleris.

Lægen siger nu at det siger det skyldes min mands sædkvalitet da den er meget nedsat mellem 0,5 millioner til 5 millioner.

Vi har et barn lavet naturligt for 12 år siden. Efter det blev jeg 2 gange gravid med mistet

Nu har vi et forsøg tilbage men vil vente med at bruge den og forsøge at gøre noget for hans sædkvalitet

Har i erfaringer med noget lignende?

Sdi test? Kosttilskud eller noget andet?

Punalpin plus ��

Anmeld Citér

18. juni 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Min eks mand og jeg var igennem icsi da min eks mands sæd var så dårlig de anbefalede faktisk donor men det ville vi ikke. 

men kan købe pulanpin, synes man det er dyrt kan man købe vitaminer seperat som q10, selen, zink mm. Manden skal bare ha taget det hver da i tre måneder før de siger der er effekt, droppe alkohol, koffein, stramme underbukser, sauna, rygning, udløsning hver anden dag, så det er de bedste sædceller hele tiden. Hos min eks mand hjælp ingen af disse ting da det var medfødt fik dog to børn gennem icsi, men nu dig og din mand har kunne for 12 år siden er det nok ikke medfødt tænker jeg. 

min nye mand skulle i behandling med sin eks men vi har klaret den selv, men han drikker ikke, ryger ikke, og spiser økologisk han havde dårlig sædkvalitet som 35 årig nu er han 53 og vi venter et barn naturligt, så man kan gøre meget selv hvis den dårlige sædkvalitet ikke er medfødt :-) 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg vil også sige Q10, selen og zink som kosttilskud. Lad endelig være med at købe det billigste, for Q10 optages stort set ikke af kroppen med de billige produkter. 
Og ja, husk det tager tid før der sker noget. 

En bonus ved selen er også sunde negle og hår

Anmeld Citér

18. juni 2024

Kiran

Orkide321 skriver:

Punalpin plus ��

Har i taget det. Hjalp det?

Anmeld Citér

18. juni 2024

Kiran

Savanna skriver:

Jeg vil også sige Q10, selen og zink som kosttilskud. Lad endelig være med at købe det billigste, for Q10 optages stort set ikke af kroppen med de billige produkter. 
Og ja, husk det tager tid før der sker noget. 

En bonus ved selen er også sunde negle og hår

Har i prøvet de piller. Hvilke mærker tog i

Anmeld Citér

18. juni 2024

Orkide321

Kiran skriver:

Har i taget det. Hjalp det?

Vi var med til at prøve produktet, men om det var det vides ikke. Vi blev gravide i 3. Cyklus. Så vi havde ret nemt ved det

Anmeld Citér

18. juni 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Barn nr. 1 er lavet ved icsi ved første forsøg.

Ved barn nr. 2, var sædkvaliteten endnu ringere end ved forsøg nr. 1. Første forsøg ved barn nr. 2 kunne de næsten ikke finde sædceller nok til de æg de tog ud. De anbefalede herefter 3 måneders pause og punalpin (vi valgte den der hedder punalpin plus). De anbefalede også at vi havde donorsæd som backup, hvis punalpin ikke havde hjulpet. 2. forsøg gik bedre og endte med 4 blastocyster. 1 der blev lagt op og 3 på frys. Det friske æg blev ikke til noget, men det gjorde første fryseæg .

Anmeld Citér

19. juni 2024

Kiran

Ønskebaby1987 skriver:

Barn nr. 1 er lavet ved icsi ved første forsøg.

Ved barn nr. 2, var sædkvaliteten endnu ringere end ved forsøg nr. 1. Første forsøg ved barn nr. 2 kunne de næsten ikke finde sædceller nok til de æg de tog ud. De anbefalede herefter 3 måneders pause og punalpin (vi valgte den der hedder punalpin plus). De anbefalede også at vi havde donorsæd som backup, hvis punalpin ikke havde hjulpet. 2. forsøg gik bedre og endte med 4 blastocyster. 1 der blev lagt op og 3 på frys. Det friske æg blev ikke til noget, men det gjorde første fryseæg .

Mange tak for svar.. har hørt meget godt om punalpin. Det skal vi prøve

Anmeld Citér

22. juni 2024

Lwow

Hej

Min mand fik målt en sædkvalitet på 40.000 levedygtige og gode svømmere. Vi var derfor i ICSI hvor vi efter flere mislykkede forsøg valgte at skifte klinik. Den nye klinik oplyste at jeg havde meget D vitamin mangel hvilket åbentbart havde stor betydning for fertiliteten. Desuden anbefalede de at min mand tog selen. Selvom sædkvaliteten stod meget dårligt til kunne det jo ikke skade. 
Jeg blev så naturligt gravid en måned efter hvor vi egentlig skulle i nyt behandlingsforsøg. Vi betragtede det jo som et mirakel. 
Da min datter var 14 måneder stod jeg pludselig med en positiv graviditetstest igen. Helt uventet. Vi havde begge forsat med vores tilskud da vi vidste vi ville have flere børn men at det skete så hurtigt var vanvittigt med de odds vi havde. Nr 2 graviditet mistede jeg desværre men er nu 4 måneder senere gravid igen. 

Om det er de tilskud der har gjort det kan man jo på ingen måde spå om. Måske er jeg bare ekstrem modtagelig og min mands få svømmere meget standhaftige uanset så kan det jo i hvert fald ikke skade med tilskud 

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.