Syreskader på tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2024

Anonym trådstarter

Har fundet ud af min søn muligvis har syreskader på tænderne, eftersom de er gule og læste noget på nettet der gjorde chokerede. Regnede ikke med det var dårligt at give dageligt, eftersom det ikke er sodavand eller andet sukkerdrik noget. Har givet ham danskvand siden han var 1 år ca. og nu han snart 3 år. Han har fået danskvand med citrus smag siden han var næsten 2 år. Vel vidnene at de kunne skade hans tænder. Er der andre der har haft syreskader på tænderne af jeres børn? Hvad er jeres erfaring. Er så bange for at det vil have indflydelse på de permanente tænder. Men skal til tandlæge her på onsdag. Men hvad tænker i om hans tænder? Ligner det at de er meget skadet? De er i hvert fald bleven gule. Undrede mig også over det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2024

Anonym

Danskvand (med eller uden citrus) er en såkaldt svag syre og skader ikke tænderne. 

Blot til info Danskvand giver ikke syreskader. Men andre læskedrikke med smag som cola og juice kan give syreskader. 

Hvad dit barns "problem" er ved jeg ikke 

Anmeld Citér

17. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Danskvand (med eller uden citrus) er en såkaldt svag syre og skader ikke tænderne. 

Blot til info Danskvand giver ikke syreskader. Men andre læskedrikke med smag som cola og juice kan give syreskader. 

Hvad dit barns "problem" er ved jeg ikke 

Da jeg snakkede med tandlægen over telefon, sagde hun at danskvand med citrus var næsten det samme som at drikke sodavand.

Anmeld Citér

17. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg snakkede med tandlægen over telefon, sagde hun at danskvand med citrus var næsten det samme som at drikke sodavand.

sikke noget vås! Din tandlæge er simpelthen ikke særlig velinformeret. Min tante er overtandlæge med speciale i skader på tænder, og danskvand med citrus giver ikke syreskader da det er kunstig aroma som ikke er syreholdigt.

Putter du derimod rigtig citronsaft i danskvanden ja så er det rigtig syre.

Men giv dog dit barn alm vand og mælk at slukke tørsten i i stedet for drikke med kunstige smagsstoffer.

Anmeld Citér

17. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

sikke noget vås! Din tandlæge er simpelthen ikke særlig velinformeret. Min tante er overtandlæge med speciale i skader på tænder, og danskvand med citrus giver ikke syreskader da det er kunstig aroma som ikke er syreholdigt.

Putter du derimod rigtig citronsaft i danskvanden ja så er det rigtig syre.

Men giv dog dit barn alm vand og mælk at slukke tørsten i i stedet for drikke med kunstige smagsstoffer.

Ok

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.