Pludselig nedsat hørelse erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.474 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2024

Anonym trådstarter

Jeg har en 8årig som over den sidste måneds tid virker til at have mistet en del af sin hørelse. Vi skal nærmest råbe ved siden af barnet før det kan høre hvad vi siger medmindre vi har ansigterne mod hinanden. Jeg mistænker at barnet faktisk mundaflæser os ind imellem eller i hvert fald prøver (og det er ikke bare selektiv hørelse, det har vi prøvet at tjekke for ved at snakke om ting barnet gerne vil have eller interesserer sig for det var vi nemlig i tvivl om i starten)

Det er nu så slemt at familie også oplever det og har kommenteret på det -det har det ellers ikke været før

Vi skal vende det med en læge selvfølgelig, men er det egen læge eller en ørelæge vi skal ringe til? Og har nogen oplevet noget lignende og har erfaring med hvad der kan ske nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2024

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det lyder som noget der skal tjekkes ASAP. Ring til lægen i morgen, så vil de nok lige hurtig tjekke ørene og lave en henvisning. 
Hvis lægen ikke har tid, inden for den nærmeste tid, ringer du til ørelægen

Anmeld Citér

16. juni 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ring til en ørelæge og få en tid. Min dreng på 7 år har lige fået dræn igen (det var ellers da han var helt lille han sidst fik det, anede slet ikke så store børn kunne få dræn ��)

Anmeld Citér

16. juni 2024

Anonym

Nu har jeg ikke erfaring med ørelæge men med hudlæge som man også kan få tid hos uden henvisning, men hvis du har været forbi egen læge og de mener det er akut kan de lave en henvisning så du får en akuttid hos speciallægen, sp det kan godt være det kan svare sig at tage fordi egen læge i morgen og så derefter få en tid hos ørelægen. Her hvor jeg bor er det to måneders ventetid hos en ørelæge hvis ikke det er med henvisning om akut tid fra egen læge. Det ville jeg nok synes var lang tid med det du beskriver.

Anmeld Citér

16. juni 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Nu har jeg ikke erfaring med ørelæge men med hudlæge som man også kan få tid hos uden henvisning, men hvis du har været forbi egen læge og de mener det er akut kan de lave en henvisning så du får en akuttid hos speciallægen, sp det kan godt være det kan svare sig at tage fordi egen læge i morgen og så derefter få en tid hos ørelægen. Her hvor jeg bor er det to måneders ventetid hos en ørelæge hvis ikke det er med henvisning om akut tid fra egen læge. Det ville jeg nok synes var lang tid med det du beskriver.

Det hjælper ikke med henvisning fra egen læge, det er simpelthen bare at ringe rundt og kommer på afbudslisten

Anmeld Citér

16. juni 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi har lige været igennem det samme med min på 9. En sygeplejerske hos egen læge målte trykket i øret og det var simpelthen for højt. Hun sagde at det sagtens kunne opstå i forbindelse med sygdom og det passede fint med noget feber ugerne forinden.

Der var ikke andet at gøre end tid, men vi fik en kontrol tid 6 uger senere og der var det normalt igen. Iflg. sygeplejersken sker det nogle gange at trykket ikke normaliserer sig selv og så kan det blive relevant med dræn, men i vores tilfælde gik det fint.

Anmeld Citér

16. juni 2024

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Vi har lige været igennem det samme med min på 9. En sygeplejerske hos egen læge målte trykket i øret og det var simpelthen for højt. Hun sagde at det sagtens kunne opstå i forbindelse med sygdom og det passede fint med noget feber ugerne forinden.

Der var ikke andet at gøre end tid, men vi fik en kontrol tid 6 uger senere og der var det normalt igen. Iflg. sygeplejersken sker det nogle gange at trykket ikke normaliserer sig selv og så kan det blive relevant med dræn, men i vores tilfælde gik det fint.

Jeg har også tænkt det måske var tryk pga sygdom for det var der det startede. Men det er nu et par mdr siden det sluttede og så lige pludselig er det blevet værre. Jeg prøver at ringe i morgen

Anmeld Citér

16. juni 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Ville også kontakte lægen først, vi kom ind hos ørelægen inden for en uge fordi vi havde henvisning fra lægen. 

Anmeld Citér

17. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Du kan godt tage til en ørelæge uden henvisning. 

Anmeld Citér

17. juni 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ring til ørelægerne i dit område. Ørelæge kræver ingen henvisning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.