Beredskabs liste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2024

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

1. Vi står ikke i spidsen for den militære hjælp til Ukraine. Vi hjælper, og vi hjælper givetvis en del, men vi er ikke blandt de størst bidragende - selvom mange måske nok gerne vil bryste sig lidt af at fortælle den historie.

2. NETOP fordi vi er et lille land med et træt militær skal vi hjælpe. Vi kunne snildt stå måske ikke som næste mål, men så som 3. mål, hvis Putin for alvor får held i sine udvidelsesplaner. Bornholm har en helt særlig strategisk placering, som russerne vil elske.

3. Synes det er langt mere kritisabelt, at statskassen tilsyneladende bugner med penge, og finansministeren dårligt kan åbne et skab på Christiansborg uden at der triller et par milliarder ud (pointe hapset direkte fra en eller anden journalist) og samtidig på ingen måder prioritere flere penge til velfærd, på handicapområdet, i kommunerne og generelt overall. Ikke at der bruges penge på militær hjælp i Ukraine. For pengene er der rent faktisk og med de overskud, der opjusteres hele tiden - trods hjælpen til Ukraine - burde der jo være mulighed for at reparere lidt på et nedslidt sundhedsvæsen, en vaklende folkeskole og institutionsverden, en psykiatri i knæ osv. For vi er enige om, at de områder OGSÅ trænger til noget opgradering. 

Jeg har ikke lige fået set mødet, men nu nævner du Bornholm og jeg bor på øen... ved du om der skal oprustes mere på øen eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Er helt med på at listen pt, ikke handler om en militær krig.

Og at vi skal hjælpe Ukraine, men man skal være bevidst om, at det her kan få alvorlige konsekvenser globalt, hvis Putin gør alvor af sine "trusler", ved simpelthen ikke hvordan man kan retfærdiggøre, som statsminister/forsvarsminister, at træffe beslutninger, der kan true mange menneskers eksistens, der hopper kæden af for mig.

Hvilke beslutninger er det vores ministre har taget, der truer mange menneskers eksistens? 

Anmeld Citér

17. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Godaften derude

Andre der så pressemøde med hvad vi skal gøre i tilfælde af krig/kriser, og hvad tænker i om dette?

Jeg følger Mette Frederiksen på de sociale medier, og kan se at flere ser det lidt ligesom jeg, hvorfor skal Danmark, som er et ganske lille land, med et nedslidt forsvar, stå i spidsen for militær hjælp til Ukraine, og sætte os danskere i en ekstrem farlig situation, hvor Putin er ude med atomsablen, forstår det simpelthen ikke, og regeringen ser det som et stort problem, at hjælpe børn med handicap/særlige behov, da de koster mange penge, det er jo helt ude i hampen

ØHHH i spidsen???? Vi står da langt fra i spidsen !!!

Og "atom-sablen (som du kalder det) er jo ret ligeglad med landegrænser. Det rammer os alle.

Anmeld Citér

17. juni 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Og at vi skal hjælpe Ukraine, men man skal være bevidst om, at det her kan få alvorlige konsekvenser globalt, hvis Putin gør alvor af sine "trusler", ved simpelthen ikke hvordan man kan retfærdiggøre, som statsminister/forsvarsminister, at træffe beslutninger, der kan true mange menneskers eksistens, der hopper kæden af for mig.

Hvor er det du synes vi skal hjælpe, men så alligevel ikke hjælpe af frygt for at Putin bliver sur på os? 

Anmeld Citér

17. juni 2024

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det kan vel til en vis grad retfærdiggøres af, at man er valgt af den danske befolkning, hvor hovedparten stadig bakker op om den militære støtte til Ukraine. 

Det er ikke muligt at give Ukraine en reel støtte uden globalt selv at risikere noget. Hvis eneste støtte til Ukraine er at sige fy Putin det må du ikke, så ville der ikke været noget Ukraine tilbage.

Godt nok virker Putin ikke helt rask på øverste etage og jeg er ikke militæranalytiker, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at han vil bruge atomvåben mod Vesten. Han ville jo få så mange tilbage i hovedet, at Rusland ville blive ødelagt. På trods af det store areal, er befolkningen i Rusland ikke større end Frankrig og Tysklands tilsammen, så han har langt flere imod sig end der er i hans eget land.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.