Elforbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Fortvivlet skriver:

Vi bruger knap 300 kWh om måneden. 6 mennesker plus firma (bruger også vaskemaskine/tørretumbler osv).

Vi lader dog for det meste ikke bilen herhjemme

Nårh ja og så er det også med varme, så knap 300 kWh for el (inkl varme)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Mellem 150 og 300 om måneden alt efter årstid

Anmeld Citér

15. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

tak for så mange input!  
dejligt at få en fornemmelse af hvad det egentlig vil sige og fornemmer da vi ligger ret gennemsnitsligt synes jeg bruger ubehageligt meget strøm, men vaskemaskinen kører også på højtryk her hjemme.. men ikke så galt som jeg forestillede mig

Anmeld Citér

16. juni 2024

Anonym

Vi bruger som regel 300-350kWh men med et maksimalt udsving på mellem 200 og 400 om måneden.

Vi er to voksne og tre børn (8, 6, 2). Jeg har dagpleje i hjemmet og er hjemme hele dagen og har derfor øgede udgifter til lys (mest vinter) vask og opvaskemaskine (ca en ekstra pr dag) + mit yngste barn bruger stofbleer på fuld tid, hvilket er to ekstra kogevask om dagen (jeg synes ikke de bliver rene nok af én vask ) desuden tumbler jeg alt fordi 5 mennesker bruger virkelig meget tøj, håndklæder og sengetøj og det fylder bare i tørreplads.. 

Så der er klart potentiale for at spare, og jeg er spændt på hvordan det ser ud, når vi ikke længere vasker og tumbler bleer

Anmeld Citér

16. juni 2024

Anonym

Timf skriver:

Puha det har jeg slet ikke styr på, ved jeg betaler imellem 500-800 kr om mdr på strøm

Du kan tjekke dit forbrug på eloverblik.dk

Anmeld Citér

16. juni 2024

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi har ret store udsving. Vi har lige købt ''nyt'' hus for et halvt års tid siden. Der er stor forskel på på vinter og sommer. Vores førstesal er desværre ikke færdigrenoveret endnu, og forrige ejer (der havde påbegyndt et ikke færdigt projekt), havde nået at afmontere radiatoren på det, der er blevet min datters værelse. Derfor har vi set os nødsaget til at bruge en lille olieradiator hen over de kolde måneder (indtil vi får monteret en ny radiator derinde). Vi fik et chok, da vi fandt ud af at denne ene lille radiator stod for halvdelen af hele vores elforbrug! Det lå på omkring 400 kwh månedligt i de koldeste måneder. Nu bruger vi omtrent de 200-250. Vi har vaskemaskine og opvaskemaskine der kører hyppigt, samt en el-ladcykel, og et TV der ofte kører med lidt baggrundsstøj. Jeg bager også næsten alt vores brød selv, så ovnen kører også en del. Vi er to voksne og tre børn i en større villa. 

Anmeld Citér

17. juni 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Ca 150. Vi er 4-6 i husstanden. Har vaskemaskine samt opvaskemaskine.

Anmeld Citér

17. juni 2024

Anonym

Mellem 150-250 kWh om måneden, det svinger. Vi er en familie på 4, 2 voksne og 2 børn under 2 år. Jeg vasker meget, opvaskeren kører næsten hver dag, vi har to køleskabe, 1 stor fryser, vores hus er i 2 etager og på 215 m2

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.