Ægløsningstest og svamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe med.

Jeg stoppede på p-piller for ca. 1,5 måned siden og havde min første rigtige mens i sidste uge, den stoppede i mandags. Har så taget ægløsningstest og er i tvivl om den i dag er positiv? Synes også det er lidt hurtigt efter mens. (Vedhæfter billede) Og andet spørgsmål er, fra den er positiv hvor lang tid har man så? Min kæreste er nemlig ikke hjemme og er i tvivl om vi når det

Sidste spørgsmål er at jeg har døjet lidt med svamp efter p-pille stop. Må jeg bruge canesten creme og stikpille? Og må jeg bruge vivagkapsler? Når jeg altså prøver at blive gravid.

Håber i vil læse mit halvlange skriv

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe med.

Jeg stoppede på p-piller for ca. 1,5 måned siden og havde min første rigtige mens i sidste uge, den stoppede i mandags. Har så taget ægløsningstest og er i tvivl om den i dag er positiv? Synes også det er lidt hurtigt efter mens. (Vedhæfter billede) Og andet spørgsmål er, fra den er positiv hvor lang tid har man så? Min kæreste er nemlig ikke hjemme og er i tvivl om vi når det

Sidste spørgsmål er at jeg har døjet lidt med svamp efter p-pille stop. Må jeg bruge canesten creme og stikpille? Og må jeg bruge vivagkapsler? Når jeg altså prøver at blive gravid.

Håber i vil læse mit halvlange skriv

Så meget ved jeg ikke om ægløsningstest men den er da slet ikke positiv? Og statistisk set har du heller ikke ægløsning hvis din menstruation stoppede for 3 dage siden.

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Så meget ved jeg ikke om ægløsningstest men den er da slet ikke positiv? Og statistisk set har du heller ikke ægløsning hvis din menstruation stoppede for 3 dage siden.

Det er jo det jeg spørger om, om den er? Den nederste selvfølgelig, ved godt de to første ikke er. Eftersom jeg næsten lige er stoppet på p-piller og min cyklus lige skal finde ud af det, tænker jeg ikke man kan regne med hvad der er statistisk set korrekt. Jeg er rimelig ny i det eftersom jeg har været på p-piller i 15 år og prøver at finde hoved og hale i det hele. Så du behøver altså ikke skrive så nedladende til mig, jeg spørger jo bare.

Anmeld Citér

13. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det er jo det jeg spørger om, om den er? Den nederste selvfølgelig, ved godt de to første ikke er. Eftersom jeg næsten lige er stoppet på p-piller og min cyklus lige skal finde ud af det, tænker jeg ikke man kan regne med hvad der er statistisk set korrekt. Jeg er rimelig ny i det eftersom jeg har været på p-piller i 15 år og prøver at finde hoved og hale i det hele. Så du behøver altså ikke skrive så nedladende til mig, jeg spørger jo bare.

Jeg synes da ikke jeg skriver nedladende til dig - det var i hvert fald ikke meningen!

Så vidt jeg ved skal test-stregen være lige så tydelig som kontrolstregen, og med mindre jeg tager fejl af et eller andet, så er den da ret langt fra?

Og uanset at du er stoppet på p-piller så tror jeg, at tre dage er for kort tid for kroppen at nå at skubbe et æg frem efter menstruation.

Ift det med Canesten fandt jeg dette på Google:

Du skal ikke bruge Canesbalance® vaginal gel, hvis du prøver at blive gravid, da gelen har en lav pH-værdi, som ikke er gavnlig for sædcellerne

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym

De er ikke positive endnu og fra positiv test går der op til 48 timer før ægløsning finder sted

Jeg ville bruge det man må bruge når man også er gravid

Anmeld Citér

13. juni 2024

Junia

De er ikke positive. De skal være ligeså tydelige eller tydeligere end test stregen �� husk ikke at tage dem om morgenen eller tidligt på dagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.