Æggeløsning - gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2024

Anonym trådstarter

Hej venner,

Jeg er begyndt på clearblues digitale test for at kunne se, hvornår jeg har æggeløsning. Den er så positiv nu og jeg er helt oppe på skyerne.. selvfølgelig med forbehold. 

Hvor ofte sker det, at man hver måned har æggeløsning og ikke bliver gravid? Hvad kan det skyldes? Har prøvet på at blive gravid i 1 års tid cirka, men tester først for æggeløsning nu. Håber på at høre positive historier �� håber så meget at den er hjemme den her gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2024

Anonym

Chancen for en graviditet er kun 20% i hver cyklus, og det er såfremt hverken manden eller kvinden ikke fejler noget og er under 35. derfor kan det tage lang tid for nogle, det er helt normalt at der kan gå et år. Nogle er bare heldige. 

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Chancen for en graviditet er kun 20% i hver cyklus, og det er såfremt hverken manden eller kvinden ikke fejler noget og er under 35. derfor kan det tage lang tid for nogle, det er helt normalt at der kan gå et år. Nogle er bare heldige. 

Jeg har længe gået og tænkt over om jeg burde få tjekket min fertilitet, men efter min positive æggeløsningstest i går tænkte jeg at det ikke var nødvendigt, da jeg jo godt kan få æggeløsning.

Men det er måske nødvendigt alligevel eller hvordan skal det forstås? :/  

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har længe gået og tænkt over om jeg burde få tjekket min fertilitet, men efter min positive æggeløsningstest i går tænkte jeg at det ikke var nødvendigt, da jeg jo godt kan få æggeløsning.

Men det er måske nødvendigt alligevel eller hvordan skal det forstås? :/  

Nej hvis du ikke mistænker der er noget galt, det er som sagt helt normalt at det kan tage et år at opnå graviditet

Anmeld Citér

13. juni 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis I har prøvet i et års tid, så vil det være oplagt at tage en snak med jeres læge om det. Hvis I gerne vil prøve at få sat lidt mere skub i tingene.

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis I har prøvet i et års tid, så vil det være oplagt at tage en snak med jeres læge om det. Hvis I gerne vil prøve at få sat lidt mere skub i tingene.

Jeg tror mere mit spørgsmål lyder “ nu hvor jeg har ÆL, betyder det så st jeg godt kan blive gravid og der ikke er noget ‘galt’ med mig eller mine æg? Eller kan der stadig godt være noget?

Anmeld Citér

13. juni 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg tror mere mit spørgsmål lyder “ nu hvor jeg har ÆL, betyder det så st jeg godt kan blive gravid og der ikke er noget ‘galt’ med mig eller mine æg? Eller kan der stadig godt være noget?

en ægløsningstest kan ikke svare dig på om du er i stand til at blive gravid da der er mange faktorer der spiller ind for at opnå graviditet. Du skal kontakte din læge og sige I har prøvet et år for at få afklaret om der er noget der ligger til hindring for at opnå graviditet på naturligvis. 

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

En ægløsningstest kan ikke give svar på ens fertilitet. En positiv ægløsningstest betyder ikke altid at der kommer en ægløsning. Testen reagerer ikke på selve ægløsningen, men på LH som typisk frigiver ægløsningen - men ikke altid. Man kan også sagtens have ægløsning men have blokerede æggeledere, så sædcelle og ægget ikke når frem til hinanden.

Fx fik jeg fjernet min ene æggeleder for et par år siden pga. graviditet udenfor livmoderen. Mine test viste at jeg stadig havde ægløsning hver måned, men jeg blev ikke gravid nu hvor jeg manglede den ene æggeleder og det viste sig at den anden æggeleder var blokeret.

Hvis i har prøvet i et år, kunne i godt forsøge med at snakke med lægen. Men alt efter jeres alder og livsstil er det ikke unormalt at det tager 1-2 år at blive gravide.

Anmeld Citér

13. juni 2024

Junia

Som de andre siger er en positiv ægløsning langt fra et svar på om man kan blive gravid. Men det er selvfølgelig godt, at man umiddelbart har det, men en positiv test er ikke en garanti for man reelt har det.

Hvis i har prøvet i et år ville set være relevant at snakke med begge læge for at få en henvisning til udredning af fertilitet (også din partner skal have sådan en).

Hvis der intet er galt med nogle af jer er det jeres alder der afgører hvor nemt/svært det er at blive gravid, men chancen er typisk kun 15-20% hver cyklus (alt efter alder, den er mindre når man er ældre). Så det kan sagtens være normalt der ikke sker noget

Anmeld Citér

13. juni 2024

Anonym

Wow det virkelig kun 15 - 20% chance hver måned. Så var jeg sgu heldig at blive gravid som 40 årig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.