Gule tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2024

Anonym trådstarter

Jeg har lagt mærke til mit barn på snart 3 har lidt gule på foretænderne. Synes ellers jeg børster grundigt hver dag. Tror ellers også jeg tager den rette mængde tandpasta, ca. på størrelse med et riskorn. Bruger almindelig voksen Zendium tandpasta. Hvad bruger i af tandpasta til sådan en på den alder? Hvad tror i det skyldes? Har tænkt på at ringe til tandlægen. Han har aldrig været indkaldt til tandlæge, hvilket jeg synes er øv man ikke får indkaldelse ved tandlægen inden 3 års alderen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Begge mine blev indkaldt til tandlæge omkring 1 års alderen. 

Omkring det gule ved jeg ikke. Men synes da klart du skal give tandplejen et kald

Anmeld Citér

12. juni 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Mine har også begge to været indkaldt til tandlæge ved 1 - 1 1/2 års alderen. 

En emalje fejl måske?? - ring og snak med skoletandplejen

Anmeld Citér

12. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Man må altid kontakte tandplejen uanset alder  

umildbart når jeg zoomer ind ligner det der er lidt tandsten. Bruger i tandtråd? 
du skal bruge tandpasta svarende til barnets lillefinger negl  

Anmeld Citér

12. juni 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er svært at se hvad der er genskin og hvad der er anderledes i farven på dit billede. 

Men det er formentlig en fejl i emaljen. 

En del steder bliver man kaldt ind omkring 3 år. Mange steder kommer første barn ind til en snak omkring 1½ år, mens ældre søskende kommer ind til første reelle tandeftersyn ved 3 år. 

Men hvis du er bekymret for noget, vil de helt sikkert gerne give dig en tid for at få kigget på det

Anmeld Citér

12. juni 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Nu blev jeg lige i tvivl om det er for oven eller for neden du mener? Altså de gule belægninger langs tandkødet forneden? For det ligner tandsten

Anmeld Citér

12. juni 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Nu blev jeg lige i tvivl om det er for oven eller for neden du mener? Altså de gule belægninger langs tandkødet forneden? For det ligner tandsten

For oven. 

Anmeld Citér

12. juni 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Man må altid kontakte tandplejen uanset alder  

umildbart når jeg zoomer ind ligner det der er lidt tandsten. Bruger i tandtråd? 
du skal bruge tandpasta svarende til barnets lillefinger negl  

Ja vi bruger også tandtråd. Ja det for neden tror jeg også er tandsten. Men tænkte på det for oven på tænderne. Det gule. 

Anmeld Citér

12. juni 2024

Anonym trådstarter

Er det her den rette mængde tandpasta? For er i tvivl om det måske kan være det for lidt eller?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Er det her den rette mængde tandpasta? For er i tvivl om det måske kan være det for lidt eller?

Lige præcis den tandbørste der passer det med du skal dække de farvede hår i midten det er en guideline. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.