Hvad betyder fx 3+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
6 svar
3 synes godt om
12. juni 2024

Anonym trådstarter

Hej. 

Lidt pinligt spørgsmål 

Har læst rundt at rigtig mange har kunne teste positiv i uge 3 eller uge 3+2 fx - men er det udfra æggeløsning eller mens? 

Hvordan kommer man frem til at man er i uge 3?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Ved ægløsning er man 2+0, så hvis man kender den kan man tælle derfra.

Ellers tæller man fra sidste menstruations første dag.

Anmeld Citér

12. juni 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko
Jixy skriver:

Ved ægløsning er man 2+0, så hvis man kender den kan man tælle derfra.

Ellers tæller man fra sidste menstruations første dag.

Tæller man egentlig ikke fra sidste menstruations første dag? Så hvis min menstruation kommer netop i dag, så vil jeg være 0 uger og 0 dage henne nu og så i morgen 0 + 1 altså selv om jeg først kan blive gravid om 14 dage?

Undskyld den rodede besked, men jeg undrer mig også 

Anmeld Citér

12. juni 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Ekko skriver:

Tæller man egentlig ikke fra sidste menstruations første dag? Så hvis min menstruation kommer netop i dag, så vil jeg være 0 uger og 0 dage henne nu og så i morgen 0 + 1 altså selv om jeg først kan blive gravid om 14 dage?

Lægen tæller fra menstruations første dag, fordi man stadig går ud fra at kvindens cyklus er 28 dage, dvs. ægløsning på dag 14. 

Men nogen (inkl. mig selv) har f.eks lange og uregelmæssige cyklusser, så min ægløsning ligger senere end dag 14. Jeg brugte ægløsningsteste. 

Men uanset hvordan og hvorledes, så er det ægløsningen der styre menstruationen, og dermed den der er afgørende for hvor langt man er henne, uanset hvor lang eller kort ens cyklus er i forhold til ens menstruation

Anmeld Citér

13. juni 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy
Ekko skriver:

Jeg tror ikke helt jeg forstår din besked, for jeg synes du skriver det samme som jeg har skrevet?

Så jeg forstår ikke spørgsmålet i det, når vi er enige

Anmeld Citér

13. juni 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko
Jixy skriver:

Jeg tror ikke helt jeg forstår din besked, for jeg synes du skriver det samme som jeg har skrevet?

Så jeg forstår ikke spørgsmålet i det, når vi er enige

Jeg tror bare lige at jeg skulle sikre mig at jeg forstod det rigtigt. 

Anmeld Citér

14. juni 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
Ekko skriver:

Sådan har jeg også lært at tælle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.