Småbørns diarre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2024

Anonym trådstarter

Hej. 
efter diverse undersøgelser og prøver har min datter fået konstateret småbørns diarre. 
Har fået afvide hun skal spise mindre fibre så skulle det blive godt. 
Men jeg oplever at når hun får mælkeprodukter, så bliver diarreen VAND TYND. Hun er testet og har ikke allergi. 
hvis jeg fjerner mælk fra kosten har hun stadig tynd mave men ikke SÅ tynd. 
Lægen sagde som sagt blot jeg skulle holde igen med fibre og det var det.. 

Føler ikke rigtig det hjælper..? Sagde det med mælk fortsat forværrer diarreen hvor han sagde hun godt må få mælk og det er bare sådan hun reagere på det, det må hun godt.. han havde tydeligvis ikke tid til at snakke yderligere om det. Fik lidt følelsen af den var lukket der. 

Så egentlig søger jeg nogen hvis børn lider af det samme? Der vil dele erfaringer ifht mad osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 
efter diverse undersøgelser og prøver har min datter fået konstateret småbørns diarre. 
Har fået afvide hun skal spise mindre fibre så skulle det blive godt. 
Men jeg oplever at når hun får mælkeprodukter, så bliver diarreen VAND TYND. Hun er testet og har ikke allergi. 
hvis jeg fjerner mælk fra kosten har hun stadig tynd mave men ikke SÅ tynd. 
Lægen sagde som sagt blot jeg skulle holde igen med fibre og det var det.. 

Føler ikke rigtig det hjælper..? Sagde det med mælk fortsat forværrer diarreen hvor han sagde hun godt må få mælk og det er bare sådan hun reagere på det, det må hun godt.. han havde tydeligvis ikke tid til at snakke yderligere om det. Fik lidt følelsen af den var lukket der. 

Så egentlig søger jeg nogen hvis børn lider af det samme? Der vil dele erfaringer ifht mad osv. 

Har lægen ikke henvist til en undersøgelse for chrons eller diverse allergier? Små børn skal da ikk ha diarre så længe. Og det kan jo også være hun er allergisk over for nogle særlige fødevarer

Anmeld Citér

12. juni 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Er hun både testet for mælkeallergi og lactoseintolerence?

Du kunne jo prøve at holde dig til lactosefrie produkter og se om du kan se en forskel kontra ikke-lactosefrie produkter.

Anmeld Citér

12. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har lægen ikke henvist til en undersøgelse for chrons eller diverse allergier? Små børn skal da ikk ha diarre så længe. Og det kan jo også være hun er allergisk over for nogle særlige fødevarer

Nej. Vi har været hos en børnelæge (ikke alm). Han har ikke henvist videre, blot sagt at det er diagnosen, mindre fibre i kosten og så er det fint..

Anmeld Citér

12. juni 2024

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Er hun både testet for mælkeallergi og lactoseintolerence?

Du kunne jo prøve at holde dig til lactosefrie produkter og se om du kan se en forskel kontra ikke-lactosefrie produkter.

Hun er testet for begge dele, og der var ikke udslag på allergitesten. Men jeg forsøgte at fjerne mælkeprodukter helt fra kosten en periode (hvor hun så fik kalk tilskud) og der gik det fra vand tyndt 2-3 gange dagligt til stadig tyndt men ikke vand. 

ofte er hendes afføring lidt “ufordøjet”? Altså kerner fra brød osv fiser lige igennem.. nu får hun så ikke brød med kerner mere fordi lægen sagde alle de fibre var unødvendige og ved at stoppe med det (og mos, fiberrige grøntsager osv) ville hendes mave samle sig, men det er ikke sket. 
hun har minimum 1 gang dagligt så tynd afføring at alt tøj skal skiftes. 
lægen ville ikke gøre yderligere da diagnosen er småbørns diarre.. 

pt har hun haft tynd mave (alt fra tynd afføring til vand det skifter lidt), i 4 måneder nu. 
hun har fået afføringsprøve og der var intet i. Prik test har hun heller ikke reageret på..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.