Lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. juni 2024

Anonym trådstarter

Go'morn, 

Jeg kan ikke finde en søgefunktion, så nu opretter jeg lige en ny tråd. 

Min datter har fået lus -  andre har det i klassen og på årgangen, så de kommer derfra. 

Vi har givet hende hårkur 2 gange med Linicin. Vi vasker sengetøj, håndklæder og løse tæpper ved 60 grader, støvsuger sofa og andre møbler, fryser sovebamser og hårbørster i 2 døgn og kæmmer og kæmmer. Og et par gange har hun også fået Hedrin forebyggende spray. 

Alligevel er lusene vendt tilbage. 

Hvad er jeres bedste råd til at slippe af med de små bæster?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Balsam.. 

kom en ordenlig omgang balsam i håret og lad det sidde minimum nogen timer gerne 5-6 timer hvis muligt (fx når hun kommer hjem så kom det i fugtigt hår og skyl ud inden sengetid). 
Det bruger vi her hjemme. 
Vi vasker ikke osv. skifter kun sengetøjet når balsamen er i, og vi er sluppet af med dem i første hug hver gang

ifht forebyggelse kan det nok aldrig undgåes 100% med de små størrelser

Anmeld Citér

12. juni 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Kemme kemme kemme, bedste råd men lige lidt hjælper det hvis alle børn ikke gør det, da de jo ofte bytter hue, hatte udklædningstøj osv. 

De gang vi har haft de små svin inde er det bare at kemme, på alle i huset og hvis det forsætter tager vi fat i skole, det var så slemt i skolen på et tidspunkt at vi nægtet at sende vores unger afsted før der var styr på det. Vi har faktisk også holdt kemmedag hvor vi som forældre sad i børnehave og hjalp til det var super effektivt 

Anmeld Citér

12. juni 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

De kommer jo tilbage fordi der er nogen der ikke gør deres "hjemmarbejde" godt nok

Så uagtet hvad du gør derhjemme, vil det hjælpe lige vidt. Hvis det er muligt, så sæt håret op. Gerne i en fletning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.