Hej Rikke,
Jeg er 20+6 og har dagligt en følelse af, at der er noget, der løber ud af mig. Der kommer våde pletter/plamacher i mine trusser, hvorfor jeg ofte tager trusseindlæg på.
Jeg kan ikke finde ud af, om det er ekstremt meget tyndt udflåd, tis eller måske begge dele.
Da jeg nævnte det til 2. trimesterscanning, sagde jordemoderen, at man ikke rigtig kunne gøre noget ved det, imens jeg er gravid. Hun kunne dog konstatere, at det ikke er fostervand - mængden i livmoderen var normal. Trusseindlæg/bind bliver heller ikke tungt, men fugtigt.
Er der virkelig ikke noget at gøre ved det? Jeg bliver simpelthen konstant bekymret. Samtidig hæmmer det mig ret meget i hverdagen.
Mvh. Den bekymrede
Rikkes svar
Kære gravid
Tak for dit brev og tillykke med graviditeten.
Som gravid er det helt normalt at opleve en øget produktion af udflåd og sekret.
Jeg synes dog du skal tale med din egen læge om det og blive tjekke for, om du skulle have en blærebetændelse eller infektion forneden.
Egen læge kan teste og vejlede dig allerbedst. Håber I finder ud af hvad det skyldes, så du kan slippe dine bekymringer.
Mange hilsner Rikke
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld
Citér