Jeg er 2.gangs fødende, og derfor rimlig informeret om hvad der sker hvornår og hvad jeg kan forvente mig.
Jeg var for et par uger siden til mit første jordemoder besøg på Hvidovre Jordemodercenter, hvor jeg mødte en rigtig sød JM. Vi snakker rigtig fint sammen, og lige inden jeg skal gå - fortæller hun at hun skal på noget resterende orlov, og jeg derfor vil blive tilknyttet en anden JM.
Øv øv, men sådan er det jo. Da deres tidsbestilling-system kun rækker til årsskiftet (??), vil jeg senere modtage brev om mit 2.jordemoderbesøg som skal ligge i januar, og også hvem jeg så fremover vil blive tilknyttet.
I går modtog jeg så brevet, hvor jeg til min store overraskelse vil blive flyttet til Vesterbro Jordemodercenter?! Jeg ringer derfor dertil for at høre hvordan det kan være... Det passer mig nemlig rigtig dårligt, i forhold til egen bopæl og arbejde. Her oplyser de at nogen af JM'erne fra hvidovre centeret skal flyttes til vesterbro centeret.
Jeg forklarer at det passer mig dårligt, og at jeg endnu ikke har mødt den nye JM, så om jeg ikke blot kan blive tilknyttet en af dem der bliver på hvidovre. Jo sagtens siger den søde sekretær, og giver mig tlf-nr, hvor jeg kan ringe og booke ny tid.
Ringer derefter til hvidovre, hvor jeg får at vide det ikke kan lade sig gøre, da jeg bor i vanløse. Dem fra Vanløse SKAL nemlig flyttes til Vesterbro. Jeg kommenterer at jeg synes det er mærkeligt at de ikke ved det på vesterbro, hvorefter jeg får et tlf. til en Ledende JM.
Her bekræfter hun at det er umuligt for mig at blive på hvidovre, der er ikke den store logik i hendes forklaring, men er ikke i tvivl om at der intet er at gøre. Nå - øv igen.
Ringer derfor tilbage til vesterbro, forklarer at jeg SKAL blive der, og derfor gerne vil have min oprindelig tid tilbage. Det får jeg, og jeg spørger til navnet på min nye JM.
De oplyser at det vil være den samme som jeg så sidst. Forklarer at hun jo skulle på orlov, så der må stå en anden i systemet. Men nej, det er ikke afklaret hvem jeg så skal tilknyttes... Jesus...
Godt man ikke er en nervøs 1.gangs gravid. Hvis jeg da blot kunne gå til kontrol ved egen læge, ville jeg foretrække det. Synes squ systemet er lidt for besværligt.