Flere dage uden at mærke liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2024

Anonym trådstarter

Jeg er 20+6 og der er masser af liv i maven (tryghedsscanning idag, grundet mistanke om alt for tidlig vandafgang).

Det var det heldigvis ikke. Masser af fostervand, en lang livmoderhals og en baby der sparkede derudaf. Tilmed ligger baby et stykke over gennemsnittet.

Dog har jeg kun mærket et par enkelte puf siden lørdag morgen, hvilket gjorde mig ekstra urolig. 

Jordemoderen sagde, at det nok skulle komme, inden for de næste par uger

Andre der har oplevet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2024

Anonym

Det lyder helt normalt. Det er først fra uge 25 at man skal mærke liv dagligt. 

Anmeld Citér

10. juni 2024

Anonym

Det er helt normalt og jeg oplevede det også selv i begge mine graviditeter så jeg kan godt forstå at man kan blive lidt bekymret over det. Babyen er stadig så lille og kan ligge og sparke mere ind mod din ryg hvor man ikke kan mærke det lige så tydeligt. Så det er helt naturligt og også derfor det først er fra uge 24 man siger at du skal mærke liv hver dag. Men hvis du bliver bekymret igen inden da kan du altid ringe til jordemødrene så de kan vurdere om de tænker du skal komme ind til et tjek. 
Det der med at mærke liv føles som et stort ansvar og som noget meget diffust i starten hvor der ikke er så tydeligt. Det er også fordi der ikke kan sættes nogle egentlige regler for hvordan og hvor meget man skal mærke især så tidligt ❤️ 

Anmeld Citér

10. juni 2024

Anonym

Du skal først mærke liv hver dag fra 24+0 uanset hvor ofte du har gjort det, det er helt normalt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.