Slimhinde, hvad betyder det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2024

Anonym trådstarter

Først lidt baggrund: Kvinde, midt i 40´erne. Ikke gravid og intet ønske eller mulighed for graviditet.

Jeg har gennem de seneste seks måneder oplevet, at min cyklus er blevet lidt kortere, min blødningsstyrke den samme, men med betydelige mens smerter.

Igår var jeg ved gynækolog, hvor jeg blev ultralydsscannet. Hun sagde at min slimhinde var 12mm, hvilket var al for tyk i forhold til, at min mens sluttede i torsdags, så den burde have været maks 4 mm.

Nu skal jeg scannes igen, næste gang på fjerde dagen for mens, for at se på en slimhinde igen.

Men hun var meget tilbageholdende med at sige noget som helst om hvorfor den slimhinde er så tyk. 

Er der nogle af jer som har oplevet det samme, eller ved noget om sådan noget slimhinde og tykkelser?

Tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Synes du skal ringe til dem og få en uddybende forklaring fordi du bekymrer dig, det er næsten det bedste. 

Anmeld Citér

4. juni 2024

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Synes du skal ringe til dem og få en uddybende forklaring fordi du bekymrer dig, det er næsten det bedste. 

Jeg bekymre mig som sådan ikke. Men ved bare ikke så meget om det med tyk vs tynd slimhinde. Så måske nogle kunne gøre mig klogere?

Anmeld Citér

4. juni 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har tidligere været i fertilitetsbehandling i længere tid, så jeg har ofte fået målt tykkelsen. Den var ofte 12-14 mm ved ægløsning, og de gange jeg har fået lagt æg op, har de målt slimhinden lige i starten af cyklus. Der har den altid været tyk, og i starten har de undret sig og sagt, at jeg skulle komme igen nogle dage senere og få målt igen. Den blev bare ved med at være tyk, og så snakkede de ikke mere om det. Jeg har født 3 sunde børn. 

Men jeg har dog en meget kraftig menstruation, over 250 ml (bruger kop, så jeg ved hvor meget). Jeg har ofte tænkt at jeg bør gå til læge, men inden jeg får bestilt en tid, er blødningen ovre, og så tænker jeg ikke mere over det før det rammer måneden efter

Anmeld Citér

4. juni 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Når man kommer i din alder, begynder fertiliteten at dale, menstruationerne mere uregelmæssige,længere, kraftigere og mere smertefulde. Den fortykkede slimhinde indikerer, at du på trods af menstruationer har ubalance i dit hormonniveau. Dette afhjælpes for rigtig mange kvinder med en hormonspiral. Og den fortsætter man med, indtil man kommer i overgangsalderen ca. 10 senere. 

Anmeld Citér

4. juni 2024

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Når man kommer i din alder, begynder fertiliteten at dale, menstruationerne mere uregelmæssige,længere, kraftigere og mere smertefulde. Den fortykkede slimhinde indikerer, at du på trods af menstruationer har ubalance i dit hormonniveau. Dette afhjælpes for rigtig mange kvinder med en hormonspiral. Og den fortsætter man med, indtil man kommer i overgangsalderen ca. 10 senere. 

Tusind tak for svar

Min cyklus er dog blevet kortere, mindre blødning  men med betydelige flere smerter, men det er nok meget individuelt hvordan det lige udmønter sig?

Anmeld Citér

5. juni 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Ja, det hele er et meget individuelt forløb. Nogle mærker slet ikke til det. Men jeg vil mene, at en hormonspiral kan hjælpe dig med dine problemer

Anmeld Citér

5. juni 2024

Anonym trådstarter

Alha skriver:

Ja, det hele er et meget individuelt forløb. Nogle mærker slet ikke til det. Men jeg vil mene, at en hormonspiral kan hjælpe dig med dine problemer

Tak for dit svar.

Jeg er slet ikke interesseret i en spiral, men en mini-pille skulle efter min gynækologs mening også være en god mulighed.

Anmeld Citér

6. juni 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Mini piller kan også have en effekt ja

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.