Operation for diskusprolaps i nakken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2024

Anonym trådstarter

Jeg har fået en tid, til samtale omkring evt operation af diskusprolapser i nakken, og vil derfor høre om der er nogen her i gruppen, der allerede er blevet opereret for det samme.

Hvilken tanker gjorde du dig inden samtalen? 

Hvilken spørgsmål stillede du, og Hvilken spørgsmål, ville du ønske, du havde stillet?

Er dine smerter/symptomer blevet bedre efter operation?

Er det blevet værre?

Eller er det, det samme?

Hvilken begrænsninger har du oplevet efterfølgende?

Er der ting du igen kan klare, som du ikke kunne før operation?

Og sidst men ikke mindst, ville du vælge og gennemføre operationen, med den viden du har nu? 

PS vælger at skrive anonym, da det ikke er mere end 5 mdr siden, jeg startet nyt job, og syntes det er lidt en lorte situation at stå i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2024

Anonym trådstarter

Slet ingen, der selv har erfaring, eller evt kender nogen, der er blevet opereret?

Anmeld Citér

5. juni 2024

Anonym

Jeg er ikke opereret i nakken, men nederst i ryggen - men operationen er vel formodentlig den samme.

Jeg gik med ekstreme smerter on-off i 7 år. Lægerne troede ikke rigtig på mig fordi jeg kun var 25 da det startede, men til sidst blev jeg opereret og selvom det var en hård omgang med noget genoptræning bagefter, er jeg mega glad for det - mine smerter gik væk i mange år. 

Efterfølgende har jeg haft nogle tilbagefald - jeg har fortsat en lille diskusprolaps, men jeg bør også passe bedre på og træne min ryg mere - det kan sagtens holdes i skak.

Ved ikke lige hvad jeg havde af spørgsmål. Men for mig hjalp det, og jeg ville gøre det igen hvis nødvendigt, et liv med smerter duer ikke - det dræner al ens energi, og jeg er glad for at det for mig var før børnene.

Anmeld Citér

5. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke opereret i nakken, men nederst i ryggen - men operationen er vel formodentlig den samme.

Jeg gik med ekstreme smerter on-off i 7 år. Lægerne troede ikke rigtig på mig fordi jeg kun var 25 da det startede, men til sidst blev jeg opereret og selvom det var en hård omgang med noget genoptræning bagefter, er jeg mega glad for det - mine smerter gik væk i mange år. 

Efterfølgende har jeg haft nogle tilbagefald - jeg har fortsat en lille diskusprolaps, men jeg bør også passe bedre på og træne min ryg mere - det kan sagtens holdes i skak.

Ved ikke lige hvad jeg havde af spørgsmål. Men for mig hjalp det, og jeg ville gøre det igen hvis nødvendigt, et liv med smerter duer ikke - det dræner al ens energi, og jeg er glad for at det for mig var før børnene.

Tusind tak for svar!!

Virklig dejligt at høre, at det har hjulpet dig

Jeg har faktisk også 4 diskosprolapser i lænden, hvilket gir en del smerter, og som stråler ned i især højre ben. Jeg kan dog holde det "nede" ved at lave ryg øvelser og gå, alt hvad jeg kan. Var sygemeldt i 7 uger, pga af det for nogen år siden.

Nu har jeg så døjet med nakken, med udstrålingen og smerter ud i især venstre hånd, i over 2 år. Min læge tog det først ikke alvorligt, og troede det var en nerve osv osv.

Det var først efter at min ortopædkirug, insisterede på nærmer udredning, at der kom skub i tingene sidste. Og det var efter, at jeg blev ved med at døje med forskellige ting, efter jeg var blevet opereret for springfinger, for 3 1/2 år siden. Og igen efter et længer bøvlet forløb, ved min egen læge.

"Min" ortopædkirug fik lavet henvisninger, til scanninger af min hånd og arm osv, og blev lige som jeg, mere og mere frustreret over min egen læge, der ik mente, der var noget at gøre ved det.

Blev så scannet i efteråret, hvor de kunne se, at jeg har 2 ret flotte diskosprolaper ved c6 og c7. 2 mindre lige over, samt noget nerverods sammenklemning.

Har genoptræne, uden virkning, så nu har min ortopædkirug henvist mig til nogen læger i Århus, med henblik, på mulig operation i nakken. Og må bare sige, jeg er mega nervøs, for, hvad de siger

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym trådstarter

Op Op ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.