Rosiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2024

Anonym trådstarter

Mit barn på 2 1/2 år har indtaget næsten 5 pakker rosiner på en uge. Gav ham selv en pak i mandags og en gav ham to pakker rosiner tirsdag, hvor jeg fik taget den ene pak fra ham, da jeg opdagde han havde fået en mere, så han nåede ikke at spise dem alle sammen og nu har han fået to pakker rosiner i dag uden jeg lige vidste det. Min mand fortalte mig han havde spist to pakker. Så det virkelig bare træls.det jo næsten 70 gram. Hvad kan det have af betydning for mit barn? Gør det noget en enkel uge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2024

Anonym

Anbefalingen lyder på 50g på en uge. Og hvis dit barn har spist 70 går det jo nok. Det er anbefalinger jo, ikke forbud

Anmeld Citér

2. juni 2024

Anonym

Det der er med alle de der retningslinjer er jo at det skal ses over en længere periode. Så nej det gør ikke noget at dit barn har fået for mange rosiner nogle uger men hvis det i gennemsnit over en længere periode er for mange hver uge så bliver det til for mange. Der de ingen akut fare ved det  

Anmeld Citér

2. juni 2024

Anonym

Han kan måske få lidt tynd mave. Andet er der ikke i det  

Skidt pyt med det

Anmeld Citér

2. juni 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Rolig rolig, det går nok. Han overlever  

Anmeld Citér

2. juni 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Mit barn på 2 1/2 år har indtaget næsten 5 pakker rosiner på en uge. Gav ham selv en pak i mandags og en gav ham to pakker rosiner tirsdag, hvor jeg fik taget den ene pak fra ham, da jeg opdagde han havde fået en mere, så han nåede ikke at spise dem alle sammen og nu har han fået to pakker rosiner i dag uden jeg lige vidste det. Min mand fortalte mig han havde spist to pakker. Så det virkelig bare træls.det jo næsten 70 gram. Hvad kan det have af betydning for mit barn? Gør det noget en enkel uge?

jeg forstår din bekymring specielt hvis det er den første..

alle de anbefalinger og formaninger kan virkelig virke overvældende og skræmmende..

men det handler virkelig meget om mavefornemmelse med de ting..

at han en dag har fået 5 pakker men resten af måneden igen får betyder ikke noget..

det handler om at der (ved nogen af dem alt efter vejret da de blev høstet) er et giftstof i dem som ved konstant indtagelse i større mængder kan ophobe sig i kroppen og gøre skade..

lidt alla at drikke alkohol faktisk-- at drikke en enkelt øl en gang om ugen, no worries, men drikker du 10 hver dag så gør du skade på kroppen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.