Gældssanering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2024

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er midt i en gældssanerings sag, som følge af tvangsauktion af fælles hus.

Vi er kommet dertil at vi nu skal have fremlagt budget, lavet af skifterettens hjælper og senere skal vi så i skifteretten, og have den endelige kendelse.

MEN : Hvis vi nu bliver tilkendt gældssanering og påbegynder den aftalte betaling til kreditorer - hvad sker der så hvis vi skulle blive skilt efter kendelsen?

Skal man så begynde forfra på processen eller hvordan?

Jeg ønsker skilsmisse, og ved ikke om jeg kan vente i 3 år (løbetid på en gældssanering,  medmindre vi tilkendes fuld gældssanering ) - men det ville også være frygteligt, hvis vi skal begynde helt forfra, men vores situation vil j i såfald se anderledes ud, rent økonomisk?

Håber virkelig at der sidder nogle fx advokater eller andre med kendskab til dette, da jeg bliver helt rundtosset af at tænke på det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Der er nogle grupper på Facebook, hvor man kan skrive og få svar fra en advokat eller jurist. Det kan være du har større chance for det korrekte svar der.

Den ene gruppe hedder “Spørg en advokat”, den anden hedder noget med “Spørg en jurist eller advokat..”

Man kan godt spørge anonymt.

Anmeld Citér

30. maj 2024

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg sidder med gældssaneringssager til dagligt.

Hvis du efter en evt skilsmisse (eller hvis der der andre ting der gør du ikke kan overholde de fastsatte afdrag i en gældssaneringssag), kan du anmode skifteretten om at sagen genoptages. Der er ingen garanti for at de vil genoptage sagen, men hvis de gør, vil der blive lavet et budget for den resterende del af perioden. 

Jeg vil dog tilføje, at du underskriver et gældssaneringsforslag på tro og love. Og er du/I bevidste om, at der sker ændringer i jeres situation/økonomi om lidt, så skal I oplyse loyalt om det. sagen vil da formentlig blive udsat - alternativt afvist. I kan da søge igen, når jeres situation igen er stabil. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.