Feber og grim hoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2024

Mason

Da min læge ikke kan hjælpe, søger jeg råd herinde. 
Min søn på 4år, har for en måneds tid siden haft kold lungebetændelse, fået penicillin af to omgange, fordi første gang ikke tog det og de så sagde hos lægen at det måtte være fordi han ikke havde fået det hele med, da det ikke var nemt at få ham til, anden gang var han så god til at få hver en dråbe. Og samtidig skulle vi give ham maske, men både den forbyggende (orange) og den til anfald (blå).

I foregårs begyndte han så at få feber igen og få den grimmeste hoste, nu er vi så på 3 dage, hvor feberen er mest fremtrædende om aften på ca. 38,4 m. Pande termometer.

Feberen forsvinder helt i løbet af natten og så han frisk om morgen, dog stadig med en grim og krasende hoste.

Jeg er så startet op på masken igen, efter knap en uges pause.

Håber der er nogen der måske kan genkende eller har nogle råd, til en meget frusteret og bekymrede mor…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2024

Anonym

Jeg er garvet i det med medicinen, altså den blå og orange samt med luftvejsinfektioner både med og uden indlæggelse.

det er ekstremt vigtigt at din søn får både orange og blå spray  ordentligt ned i lungerne for at det virker. Han skal trække vejret 10 gange roligt  ved hvert pust. Når man er på hospitalet og får den blå medicin via damp og maske a 15 min varighed kommer det helt ned i lungerne og arbejder så infektionen kan slippe ordentligt.

Hvis din søn kun trækker vejret overfladisk pga hans infektion og pga inhalatorer ikke kommer godt ned i lungerne så hænger diverse luftvejssygdomme godt ved.

Han bliver også anspændt og udmatttet og får ondt  af at kæmpe for at trække vejret og hoste, og her er Panodil en god idé efter anvisning. Og MASSER af væske! Herunder også sodavandsis der også lindrer.  Pandetermometer kan du ikke bruge til noget. Køb et øretermometer. Lidt pebret men holder mange år og det går let og hurtigt at tage temperatur. 

Jeg ville næsten sige at han skulle kigges på at en børneafdeling i hans tilfælde da det kan udvikle sig nu hvor han lige har haft en slemt omgang med penicillin. (Som i øvrigt ikke hjælper på kold lungebetændelse for her skal anitbiotika i brug) 

Synes du skal have en second opinion end din læges.

God bedring med ham 

Anmeld Citér

30. maj 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Enig med ovenstående. Jeg har selv været gennem en hård omgang lungebetændelse for et par måneder siden. Jeg fik først penicillin som ikke virkede og så antibiotika som virkede. Åbenbart fordi det var en anden type infektion/anden bakterie jeg var ramt af. Så det er lidt vigtigt ikke at vente for længe, når det ikke bliver bedre.

Anmeld Citér

9. juni 2024

Mason

Anonym skriver:

Jeg er garvet i det med medicinen, altså den blå og orange samt med luftvejsinfektioner både med og uden indlæggelse.

det er ekstremt vigtigt at din søn får både orange og blå spray  ordentligt ned i lungerne for at det virker. Han skal trække vejret 10 gange roligt  ved hvert pust. Når man er på hospitalet og får den blå medicin via damp og maske a 15 min varighed kommer det helt ned i lungerne og arbejder så infektionen kan slippe ordentligt.

Hvis din søn kun trækker vejret overfladisk pga hans infektion og pga inhalatorer ikke kommer godt ned i lungerne så hænger diverse luftvejssygdomme godt ved.

Han bliver også anspændt og udmatttet og får ondt  af at kæmpe for at trække vejret og hoste, og her er Panodil en god idé efter anvisning. Og MASSER af væske! Herunder også sodavandsis der også lindrer.  Pandetermometer kan du ikke bruge til noget. Køb et øretermometer. Lidt pebret men holder mange år og det går let og hurtigt at tage temperatur. 

Jeg ville næsten sige at han skulle kigges på at en børneafdeling i hans tilfælde da det kan udvikle sig nu hvor han lige har haft en slemt omgang med penicillin. (Som i øvrigt ikke hjælper på kold lungebetændelse for her skal anitbiotika i brug) 

Synes du skal have en second opinion end din læges.

God bedring med ham 

Børne afd.? 
Er det på hospitalet du mener? 
men hvordan kommer jeg til det. Her en uge efter med penicillin brokker han sig nu over ondt i halsen

Anmeld Citér

9. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

jeg ville tage til en pædiater

God bedring med ham. 

Anmeld Citér

9. juni 2024

Anonym

OBS at skyld munden grundigt man kan udvikle svamp i munden ifb med brug af de inhalationer. Svamp kan også føles som en irritation.

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

9. juni 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har han fået konstateret kold lungebetændelse (altså en mycoplasma pneumoniae infektion), eller regner man bare med at det er det? Penicillin virker ikke på en kold lungebetændelse.

Anmeld Citér

10. juni 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg er iskold, hvis det lægen siger ikke hjælper ringer jeg til lægevagten efter lægens lukketid. Jeg har to gange været til læge om formiddagen med min gamle læge hvor hun sagde det bare var infektion til vagtlægen om aften og så røg vi med ambulancen pga for lidt ilt pga kold lungebetændelse og så til børneafdelingen. 

Så ville personligt ringe til vagtlægen og så må de sende jer videre  

Håber snart at i ved godt helbred igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.