Overvej lige om det nu også er en god idé at børn lufter fremmedes hunde uanset størrelse.
Der er simpelthen så mange voksne der ikke går med deres egen (vrede eller voldsomme) hund i snor. Et barn er simpelthen helt på herrens Mark hvis der kommer en løs vred hund og vil bide den hund barnet følges med. Selv som voksen kan det være en både ubehagelig, voldsom og traumatiserende oplevelse at forsøge at skille to vrede hunde ad. Eller at forsøge at holde den hvis den bliver vred/bange/vil hen til en anden hund osv.
Nu har jeg en del hunde, og mine børn får ikke lov til at lufte vores hunde. Både fordi børn altså er de fantastiske evige optimister (oplever jeg meget tit selv på tur). De tror altid at deres hund nok gerne vil sige hej til fremmede hunde (også selvom deres egen er vred) og uden at spørge den fremmede hunde ejer. Og så er det bare et for stort ansvar at stå med hvis andre voksne opfører sig som idioter (og det oplever jeg desværre ofte de gør).
Hjemmepasning af hund, lukken i have, given mad/vand synes jeg godt man kan tage 20-50kr for alt efter hvor længe der er tale om. Jeg ville også sagtens betale mere hvis det var længere tid barnet hyggede sig hjemme hos vuffi 
Anmeld
Citér