Lang rejse - hvad skal pakkes med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
6 svar
1 synes godt om
28. maj 2024

Janey

Profilbillede for Janey

Vi rejser ud i Verden med vores 2 børn her til sommer i længere tid. Vi er væk 2 måneder og skal være et par uger i Asien, 1 måned i  Australien og herefter 2 uger i USA. Vi kommer til at opholde os i regnskov, naturparker og storbyer, så jeg søger nogle råd til, hvad vi skal pakke og hvor meget. 

De fleste steder vil der formentlig være omkring 20-30 grader men måske lidt koldere i Sydney og omegn. Vi har også hørt, at det er en god idé at have regntøj med til regnskovsdagene, da der kan komme uventede regnskyl i løbet af dagen, men jeg er i tvivl om, hvilken type regntøj, da jeg synes meget af det regntøj vi har, kan være meget varmt at have på i 30 graders varme. 

Hvis I har andre gode råd til sådan en tur, hører jeg dem også gerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ville pakke så i selvfølgelig har tøj, medicin, opladere og lign. Almindelige ting. 

regn poncho (de tynde plastik poser) fylder ikke meget og er ikke så tykke at have på. 
solbriller og solhatte 

en god solcreme og aftersun

myggespray 

gode vandrestøvler til alle

praktisk tøj 

bæltetaske og en god rygsæk 

et lille førstehjælps kit 

drikkedunke (gerne termo der holder vandet koldt) 

snack stofpose i kan samle små snacks i til turene 

bæresele hvis i har børn under 15 kg - hvor de kan sidde på ryggen hvis de bliver trætte i benene 

tag eventuelt ind i en sport og fritid/spejder butik. De har mange praktiske ting til hvis man skal ud i fx skov og lignende. Så kan i selv mærke efter hvad i tænker kunne være nødvendigt for jer  

rigtig god ferie

Anmeld Citér

28. maj 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Mit allerbedste råd: Hellere undvære, end at slæbe mere end det absolut mest nødvendige. 

Vi var afsted i mere end et halvt år. Vi pakkede (til to voksne og to børnehavebørn) i alt to store rygsække og to små som ungerne selv skulle bære. Således havde begge voksne altid hænder fri på farten. Det var guld værd.

Ingen regntøj, det er alt for varmt og upraktisk. Tøj tørrer. Køb et let regnslag og smid ud når det smadrer.

Tynd vindjakke og 1-2 trøjer, så man kan køre lag-på-lag. Godt med t-shirts og underbukser, alt andet kan bruges mange gange. Det er nemt at vaske lidt undervejs.

Max to pr. sko pr. mand (sneak og sandaler). Ingen legetøj andet end et minimum i egen rygsæk. Leg opstår når man oplever verden. Minimum af teknologi (de voksne havde telefonen og oplader i tilfælde af at vi skulle kunne kontakte hinanden og familie). Ikke andet. 

Det er vidunderligt med langtursrejser med børn og både de og vi lærte enormt meget om hvor enkelt tingene kan gøres

Anmeld Citér

29. maj 2024

Janey

Profilbillede for Janey
*.* skriver:

Jeg ville pakke så i selvfølgelig har tøj, medicin, opladere og lign. Almindelige ting. 

regn poncho (de tynde plastik poser) fylder ikke meget og er ikke så tykke at have på. 
solbriller og solhatte 

en god solcreme og aftersun

myggespray 

gode vandrestøvler til alle

praktisk tøj 

bæltetaske og en god rygsæk 

et lille førstehjælps kit 

drikkedunke (gerne termo der holder vandet koldt) 

snack stofpose i kan samle små snacks i til turene 

bæresele hvis i har børn under 15 kg - hvor de kan sidde på ryggen hvis de bliver trætte i benene 

tag eventuelt ind i en sport og fritid/spejder butik. De har mange praktiske ting til hvis man skal ud i fx skov og lignende. Så kan i selv mærke efter hvad i tænker kunne være nødvendigt for jer  

rigtig god ferie

God idé med regn poncho i stedet for hele sæt med regntøj. Det sparer en del plads i rygsækken på turene.

Vi skal have købt en myggespray og mangler også en enkelte termodunk.

Børnene er 9 og 12, så de skal heldigvis ikke i bæresele.

Anmeld Citér

29. maj 2024

Janey

Profilbillede for Janey
StortOgSmåt skriver:

Mit allerbedste råd: Hellere undvære, end at slæbe mere end det absolut mest nødvendige. 

Vi var afsted i mere end et halvt år. Vi pakkede (til to voksne og to børnehavebørn) i alt to store rygsække og to små som ungerne selv skulle bære. Således havde begge voksne altid hænder fri på farten. Det var guld værd.

Ingen regntøj, det er alt for varmt og upraktisk. Tøj tørrer. Køb et let regnslag og smid ud når det smadrer.

Tynd vindjakke og 1-2 trøjer, så man kan køre lag-på-lag. Godt med t-shirts og underbukser, alt andet kan bruges mange gange. Det er nemt at vaske lidt undervejs.

Max to pr. sko pr. mand (sneak og sandaler). Ingen legetøj andet end et minimum i egen rygsæk. Leg opstår når man oplever verden. Minimum af teknologi (de voksne havde telefonen og oplader i tilfælde af at vi skulle kunne kontakte hinanden og familie). Ikke andet. 

Det er vidunderligt med langtursrejser med børn og både de og vi lærte enormt meget om hvor enkelt tingene kan gøres

Jeg er ikke sikker på, at vi kan nøjes med en rygsæk pr person, men det skal vi have testet i weekenden. Vi skal rejse rundt i en stor SUV og overnatte i hytter undervejs, så vi kan godt have plads til lidt mere og stadig have hænderne fri, og så tager vi kun rygsæk med på vandreturene.

Børnene tager en bamse med hver og et spil kort, men resten af legetøjet bliver hjemme. 

Anmeld Citér

30. maj 2024

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg ville ikke pakke regntøj. Men hvis I har en tynd jakke, eller windbreaker, som også er lidt vandskyende ville jeg tage den med. Hvis det regner meget, så går man ind, eller klarer den, eller som de andre skriver, bruger en plastic poncho.

Selvom I har plads, så pak let alligevel, det er bare nemmere og der er mere plads til at købe et par ting med hjem fra rejsen også.

På min pakkeliste har jeg altid en lille smule tråd og et par synåle. Der er altid en rem eller andet der går løs og så er det rart at kunne fikse hurtigt.

Generelt er apoteker nemmere at komme til i udlandet end i Danmark, men jeg pakker altid lidt panodiler og svampecreme. Vi får altid svamp i skridtet eller under brysterne i de lidt varmere og fugtigere klimaer.

God tur! Og lad være med at tage helt nye sko, tasker eller støvler med, som I ikke har brugt på forhånd!

Anmeld Citér

30. maj 2024

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981
Janey skriver:

Vi rejser ud i Verden med vores 2 børn her til sommer i længere tid. Vi er væk 2 måneder og skal være et par uger i Asien, 1 måned i  Australien og herefter 2 uger i USA. Vi kommer til at opholde os i regnskov, naturparker og storbyer, så jeg søger nogle råd til, hvad vi skal pakke og hvor meget. 

De fleste steder vil der formentlig være omkring 20-30 grader men måske lidt koldere i Sydney og omegn. Vi har også hørt, at det er en god idé at have regntøj med til regnskovsdagene, da der kan komme uventede regnskyl i løbet af dagen, men jeg er i tvivl om, hvilken type regntøj, da jeg synes meget af det regntøj vi har, kan være meget varmt at have på i 30 graders varme. 

Hvis I har andre gode råd til sådan en tur, hører jeg dem også gerne.

Jeg har backpacket i Australien og var meget glad for mine microfiber håndklæder. Tørrer hurtigt og fylder meget mindre end almindelige håndklæder. De kan sagtens bruges til en tur på stranden

Derudover var der ret koldt i Sydney. Var der i august og igen i april - juni. Måtte ved ankomst købe en varm fleece for at kunne holde varmen. Ellers var det lange bukser og trøjer, der blev brugt.

Husk adapter til jeres elektronik

Og ellers…husk rejseforsikring og så rigtig god tur!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.