Idræt i nulte klasse uden bad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Det er helt i orden at droppe badet efter idræt.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.889 visninger
8 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2024

Anonym trådstarter

Er der andre der oplevet? At skoler har droppet bad for nulte klasser efter idræt. 

Jeg Synes jo Det er lidt et problem. 

At, vi snakker om, at børn Ikke kan gå i bad med hinanden. Og så at man ikke. Starter. Så tidligt som mulig. 

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det er da helt fint. Det er begrænset hvor meget børn i 0. Klasse sveder efter idræt. Også er det ikke alle børn som bryder sig om at være nøgne overfor klasse kammeraterne. 

Anmeld Citér

27. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Er der andre der oplevet? At skoler har droppet bad for nulte klasser efter idræt. 

At, vi snakker om, at børn Ikke kan gå i bad med hinanden. Og så at man ikke. Starter. Så tidligt som mulig. 

Hvad tænker i?

Kan det ikke være fordi det kan være en mundfuld for én person at “styre” 25-27 børn (som der ofte er i folkeskolen) i et brusebadsområde?

Når de går i 0. er de jo stadig små og hjernelapperne er måske ikke helt så klar til stemningen i et omklædningsrum.

Bare en tanke. Og det er jo ikke kun skolens ansvar at introducere til mangfoldighed og diversiteter og menneskekroppen. 

Anmeld Citér

27. maj 2024

Flnad84

Det skulle de heller ikke i mine børns klasser fordi de kun havde idræt i 45 min ad gangen - så argumentet var at der blev for lidt tid til “idræt”. De har skulle siden 1. Hvor de så har haft det i en dobbeltlektion.

Synes det giver mening…

Anmeld Citér

27. maj 2024

Oddi

Profilbillede for Oddi

På min søns skole er det også først bad efter idræt fra 1. Klasse. 

Tror det handler om at de skal være mere erfarne i at bade alene, huske sine ting og følge reglerne derfra. Så bad efter idræt ikke er en dårlig oplevelse. 

Synes det et fint - det er vigtigt de starter med badet tidligt, men synes det er fint børnene lige skal lande i skole osv inden de skal til at stå for hårvask osv selv 

Anmeld Citér

27. maj 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Stemmer i, at de heller ikke går i bad i min yngstes klasse, som pt, er 0. 
De har heller idræt som sådan, men mere ‘lege/aktiv’ time. Jeg tænker på ingen måde, at det handler om man ikke vil introducere bad til dem. 
Det kommer i 1. Klasse og fremad til svømning osv. 

Det ville jeg tage helt roligt, og som en anden skriver - man kan selv være forbillede ved at tage i svømmehallen og bare konstatere klart og tydeligt når de begynder til sport, at man forventer de går i bad efter træning. Det får mine de store afvide og de gør det. Også selvom de nogen gange står alene i omklædningsrummet men jeg håber de på den måde får flere med og kan lære hinanden at favne alle kroppe. 

Anmeld Citér

27. maj 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire
Flnad84 skriver:

Det skulle de heller ikke i mine børns klasser fordi de kun havde idræt i 45 min ad gangen - så argumentet var at der blev for lidt tid til “idræt”. De har skulle siden 1. Hvor de så har haft det i en dobbeltlektion.

Synes det giver mening…

Samme grund på mine børns skole. Giver jo god mening

Anmeld Citér

27. maj 2024

Anonym

Ingen af mine drenge går i bad efter idræt i skolen.

Den ene går i 0 klasse og der er vist først bad fra 1 klasse af.

Den anden går i 0-1 klasse på specialskole og deres lærere er kvinder og de er alle drenge i klassen, så det er simpelthen derfor. Der er ikke resurser til at sætte en mand ind til at hjælpe/holde god ro og orden i omklædningsrummet. De bader og klæder dog selvfølgelig om før og efter svømning, hvor der er sat mandlige lærer på, men det er også hele indskolingen 

Men tænker det er helt fint, de er lige så aktive i frikvartererne som i idræt og lugte sveder ikke endnu, ser intet problem med det 

Anmeld Citér

29. maj 2024

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvad tænker i?

Mine børn har gået på 2 forskellige skoler, og begge skoler har de skulle i bad efter gymnastik. MEN på begge skoler er reglen, at de ikke må bruge sæbe, for så tager det for lang tid.
Det er så ulækkert og for mig giver det ingen mening at børn/teeanger fra 0-9 klasse som har dyrket sport ikke må bruge sæbe, så kan man lige så godt lade være. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.