Ondt i maven - sveskejuice

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2024

Anonym trådstarter

Okay. Jeg synes faktisk, at det er lidt pinligt at spørge om, men altså.

Den sidste uges tid, har jeg fået virkelig ondt i maven, omkring navlen, efter hvert måltid. Min mave har også føltes hård efter.

Derfor har jeg drukket et kvart glas sveskejuice efter frokost- og aftensmad. Der kommer "hul" og smerten lindres efter toiletbesøg.

Kan det mon være mine tarme, der arbejder virkelig langsomt og derfor giver smerter?

Er der andre gravide herinde, der har oplevet lignende? 

Kan sveskejuicen gå i baby - hvis i forstår hvad jeg mener?

Der var fuld fart på baby til scanning, men jeg kan ikke mærke liv endnu. 

Min fornuft siger mig, at det ingen betydning har for baby og at den helt sikkert hygger sig i maven. Så hvorfor bliver jeg alligevel bekymret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2024

Anonym

Nej det påvirker ikke baby, det er nok bare lidt forstoppelse hvor langt er du? 

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej det påvirker ikke baby, det er nok bare lidt forstoppelse hvor langt er du? 

Jeg håber og tænker, at du nok har ret. I 20. uge.

Anmeld Citér

26. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

det er formegentlig blot forstoppelse, men.. 

Jeg havde smerter efter måltider under og efter graviditet.. viste sig at være galdesten. I graviditeten blot mavesmerter men til at holde ud. 
efter fødslen fik jeg voldsomme smerte anfald de første 5 måneder af min datters liv hvor de gav mig stærkt smertestillende der dårligt kunne lindre det blot tage toppen. 3-4 anfald om ugen af alt fra 1 time til 14 timers varighed.. lægen gav mig først alverdens ting mod mavesyre, forstoppelse mm. Til sidst blev jeg sendt til scanning hvor de kunne se jeg havde mange galdesten.. 

normalt siger man smerten skal sidde ved ribbene til højre men jeg har en lang overkrop hvilket åbenbart gjorde jeg oplevede smerten placeret anderledes. 

Jeg endte med gulsot pga en galdesten der satte sig i de dybe galdegange, og blev akut opereret og fik fjernet galdeblæren… 

Jeg fik afvide senere at har man små galdesten i forvejen (har de fleste mennesker uden at opdage det) er der en reel risiko for at en graviditet forværrer tilstanden. 

Anmeld Citér

27. maj 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

det er formegentlig blot forstoppelse, men.. 

Jeg havde smerter efter måltider under og efter graviditet.. viste sig at være galdesten. I graviditeten blot mavesmerter men til at holde ud. 
efter fødslen fik jeg voldsomme smerte anfald de første 5 måneder af min datters liv hvor de gav mig stærkt smertestillende der dårligt kunne lindre det blot tage toppen. 3-4 anfald om ugen af alt fra 1 time til 14 timers varighed.. lægen gav mig først alverdens ting mod mavesyre, forstoppelse mm. Til sidst blev jeg sendt til scanning hvor de kunne se jeg havde mange galdesten.. 

normalt siger man smerten skal sidde ved ribbene til højre men jeg har en lang overkrop hvilket åbenbart gjorde jeg oplevede smerten placeret anderledes. 

Jeg endte med gulsot pga en galdesten der satte sig i de dybe galdegange, og blev akut opereret og fik fjernet galdeblæren… 

Jeg fik afvide senere at har man små galdesten i forvejen (har de fleste mennesker uden at opdage det) er der en reel risiko for at en graviditet forværrer tilstanden. 

Hold da op, det lyder som en voldsom omgang.

Mine smerter sidder kun lokaliseret ved navlen og lidt til begge sider.

Jeg har aldrig haft galdesten, men nyresten et par gange. Det sdder jo, et helt andet sted.

Anmeld Citér

27. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Hold da op, det lyder som en voldsom omgang.

Mine smerter sidder kun lokaliseret ved navlen og lidt til begge sider.

Jeg har aldrig haft galdesten, men nyresten et par gange. Det sdder jo, et helt andet sted.

Ja det må man sige.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.