Jeg stod en gang med min nevø til fastelavn, han var to. Jeg blev spurgte hvorfor jeg ikke stod i 3-4 år.
Jeg har også mødt to årige, der var på størrelse med en 4 årig, fordi de var vildt høje.
Så nej ikke altid man kan se om de er over 3, og hvad så hvis en 3-4 årige har sut?
Igen du ved ikke hvorfor.
Giver Bae ret her..
mine børn er alle små af statur og selv min pige der er 2 år skyder folk til yngre når de blot kigger på hende - men ældre når de hører hvor fint hun taler. Omvendt er min nevø en basse og meget større end andre på hans alder. Han er 5 år og folk skyder ham på størrelsen til at være 6-7 år.. Så der er mange parametre man kan vurdere et barns alder på når man ikke kender barnet..
Dertil kommer der kan være en million grunde til sutten er blevet længere tid en anbefalet, der må man sige det jo er forældrene der kender børnene bedst og hvad deres behov er.
Dog vil jeg lige tilføje jeg personligt ikke synes det er særlig pænt at et børnehave- eller skole barn bruger sut, og jeg ville personligt være bekymret for eventuelt suttebid. Det har jeg set ved veninders børn der først har smidt den sent og har brugt den meget og det er godt nok synd..
Anmeld
Citér