Bare lige et samlet svar - jeg har selvfølgelig godt overvejet, at det jo på en måde er naturligt, men samtidig er det også bare som om, at de alle sammen gerne har villet have, at man deltog (jeg har også altid prioriteret det), min ene bror har engang også lavet en fødselsdagsdato om, fordi en anden bror ikke kunne komme. Men ellers har det virket som om, det har været naturligt for alle, sådan som det har været.
Nu da alle børn er blevet større, så er de voksne (brødre og svigerinder) blevet mere tja... har lidt lyst til at sige egoistiske... de planlægger alle ofte noget på de dage, selvom de godt ved, der er fødselsdage. Alle har høstet gaver til deres børn gennem alle årene, og jeg står så lidt tilbage her og føler mig lidt til grin
Og det gør ondt indeni at vide, hvilket fællesskab mine niecer og nevøer har haft og at mine børn ikke kommer til at opleve det samme. Den ligger selvfølgelig hos mig, men det er sådan jeg har det.
Ift. at melde det ud, så er det svært for mig. Jeg er bange for, at de slet ikke kan se det og bare vil smide et eller andet tilbage til mig "du kan jo også bare invitere" eller et eller andet. Men.... det er jo bare slet ikke det, det handler om...
Det handler nok også lidt om, at jeg aldrig rigtig oplever, at der er nogen, der spørger mig om noget som helst. Jeg har ikke følelsen af at føle mig vigtig.
For noget tid siden, hvor jeg var igennem en svær periode, så var der heller ikke rigtig nogen, der havde tid, når det kom til stykket.
Alt er fint, når vi mødes. Men al tiden imellem, så har alle bare seriøst travlt med deres eget.
Jeg tror, det vil være svært for mig i første omgang at være helt ærlig omkring det, for jeg er bange for at skabe akavet og dårlig stemning. Måske bliver det en pæn hentydning med forslag om at mødes eller selv holde noget og invitere eller sådan noget. Det kunne sagtens være sammenskudsgilde el.lign. - tror ikke de andre gider, hvis de skal betale for et helt arrangement.
Jeg er selv efternøler, og jeg har aldrig været vant til at være sammen med mine brødre uden svigerinder, så det vil nok være sådan