Hey - helt ny herinde. Og jeg undskylder for langt skriv, men jeg er i syv sind, efter at være sat 3 uger (!!!) tilbage ved en scanning. Jeg forstår intet af det, og jeg håber sådan, at nogen herinde måske kan give sit besyv med

Sagen er den, at jeg havde sidste menstruation 21/3 og altså nu burde være 9+0.
Jeg testede første gang positivt med en meget svag streg d. 21/4 og har egentlig hele tiden haft en mærkelig fornemmelse af graviditeten, som om der var noget, der bare var off.
D. 23-24. april får jeg rigtig ondt i venstre side af underlivet. Sådan en følelse af ægløsning, som jeg ved, jeg ikke har, fordi jeg jo er gravid. Så jeg bliver i stedet lidt nervøs og kontakter lægen som beder mig komme forbi til blodprøver for at få målt hcg. Der er graviditet og en fin stigning, omend tallet ikke er det højeste. Omkring d. 27/28. april har jeg en blødning og tænker, at graviditeten nok er ved at gå til grunde. Men da jeg tester nogle dage senere er der ok gang i det hele.
Jeg prøver så at booke en tid til tidlig scanning, da jeg er 6+6. Da jeg bliver scannet kan det konstateres, at livmoderen har udvidet sig. Der er graviditet i gang, men ingen blommesæk!! Jeg burde jo kunne se hjerteblink på det tidspunkt.
Jeg bliver rigtig nervøs og får ugen efter målt hcg ved lægen igen, og det er steget rigtig fint til 15000 og 18000 to dagen. Så en stigning, som dog er noget lav.
Jeg er desuden blevet tilbudt en ekstra scanning af klinikken, som jeg tager til d. 21/5. Nu er der kommet blommesæk, men intet hjerteblink. Det er hun dog ikke så bekymret for, da hun måler blommesækken og skyder mig til at være knap 6 uger henne (jeg var der 8+5 iflg standard beregning).
Så efter den nye måling er jeg blevet gravid ca 3 dage EFTER første positive test. Og det er sjovt nok der omkring, jeg havde smerter, der 100 føltes som ægløsning. Og få dage efter en blødning der måske kunne være første graviditet, der gik til grunde.
Så er sekundær ægløsning helt hen i vejret mon???