Enheden for gentagne aborter i Aalborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. maj 2024

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Vi står i den situation at vi er henvist til enheden grundet 5 tidligere tab.. vi har snart første samtale inkl blodprøver men jeg er lidt interesseret i hvor længe et udredningsforløb egentlig tager? Hvornår kan vi begynde at prøve at blive gravid igen? (Vi har fået svar på kromosomanalyse hos os begge samt blodets størkneevne for mig - alt normalt, men de skulle laves inden henvisning fordi vi bor i en anden region end nord) - nogle der vil dele erfaringer? Det kribler jo for at komme igang med at prøve igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Bubbi11 skriver:

Vi står i den situation at vi er henvist til enheden grundet 5 tidligere tab.. vi har snart første samtale inkl blodprøver men jeg er lidt interesseret i hvor længe et udredningsforløb egentlig tager? Hvornår kan vi begynde at prøve at blive gravid igen? (Vi har fået svar på kromosomanalyse hos os begge samt blodets størkneevne for mig - alt normalt, men de skulle laves inden henvisning fordi vi bor i en anden region end nord) - nogle der vil dele erfaringer? Det kribler jo for at komme igang med at prøve igen

Vi er godt nok ikke blevet udredt det nævnte sted. Men vi fik en henvisning i juni 21, hvor min egen læge tog lidt blodprøver på mig i forbindelse med udredningen. Udredningen startede august 21 på sygehuset (fik også de blodprøver du nævnte), og udredningen sluttede november 21.

Så alt i alt, 5 mdr. men “kun” 3 mdr. ved sygehuset  

Er ked af dine tab. Har selv mistet 4 gange i alt men vi fik vores første datter efter 3. tab og udredning, så mistede vi igen efter hende, og nu er lillesøster på vej

Anmeld Citér

24. maj 2024

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11
__anonym skriver:

Vi er godt nok ikke blevet udredt det nævnte sted. Men vi fik en henvisning i juni 21, hvor min egen læge tog lidt blodprøver på mig i forbindelse med udredningen. Udredningen startede august 21 på sygehuset (fik også de blodprøver du nævnte), og udredningen sluttede november 21.

Så alt i alt, 5 mdr. men “kun” 3 mdr. ved sygehuset  

Er ked af dine tab. Har selv mistet 4 gange i alt men vi fik vores første datter efter 3. tab og udredning, så mistede vi igen efter hende, og nu er lillesøster på vej

Tak for svar  

i de 3 måneder det stod på måtte i forsøge at opnå graviditet dér?

fandt de nogen årsag hos jer? Helt okay hvis du ikke vil dele den del

Anmeld Citér

24. maj 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Bubbi11 skriver:

Tak for svar  

i de 3 måneder det stod på måtte i forsøge at opnå graviditet dér?

fandt de nogen årsag hos jer? Helt okay hvis du ikke vil dele den del

Altså de kan jo aldrig nægte, men de anbefalede at vi ikke forsøgte. For i tilfælde af, at jeg skulle have taget yderligere blodprøver og undersøgelser, ville det ikke blive korrekte svar hvis jeg var gravid. 
Så vi holdte faktisk allerede pause fra da vi mistede 3. gang og indtil udredningen var slut. Testede positiv i februar 2022, og fødte oktober 2022, så ca. 2,5-3 mdr. efter udredningen sluttede var jeg gravid igen for 4. gang. 

Faktisk så alle blodprøver og undersøgelse fine ud hos os begge, men min egen læge fandt ud af at jeg har for lavt stofskifte og antistoffer (Hashimotos). Men det er aldrig konkluderet, at det er årsagen. Dog har jeg fået fortalt, at det kan have en betydning for at nogle mister, har svært ved at blive gravid eller ikke bliver gravid hvis ikke det er velreguleret. 

Og så skulle jeg som et forsøg tage Lutinus (progesteron) fra positiv test og hele 1. Trimester for at holde på fosteret. 

I de to graviditeter der er lykkedes (storesøster, og nu lillesøster) er mit stofskifte velreguleret, og fik Lutinus (progesteron)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.