Solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2024

Anonym trådstarter

Hvor længe virker solcremen efter man har smøret det på sit barn? Bruger derma 30 factor.  Hvor tit smøre i egentlig jeres barn ind? Hvis de f.eks er en hel dag i solen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg smør når de er hjemme morgen, formiddag, middag (efter lur) og eftermiddag hvis vi er sent ude Så ca 7, 10, 14, 17, så de egentlig i teorien får hver tredje time.. 

vi tåler heller ikke solen så godt, og bliver meget nemt skoldet.. så er påpasselig! Hellere lidt for meget end lidt for lidt.. 

og så har vi UV telte til de små med os ud så de kan være i skygge, og UV badetøj og solhatte.. aldrig helt bar i direkte sol og ja passer på huden

Anmeld Citér

20. maj 2024

Anonym

Jeg forsøger at undgå hele dage i solen - især midtertimerne er jo dem man gerne skal begrænse mest muligt. Så kører jeg let tildækning og langsom tilvænning de første uger/måneder … og så solcreme for resten - et ordentligt lag inden vi tager ud og så supplere en gang eller to (mere hvis vi bader)…  gælder både mig selv og børn. Jeg har et barn med lys/fregnet hud og et andet som tåler mere … 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Tullebadulle

Vi har lige været i Thailand. En grundig omgang solcreme holder til sol, strand, sand og pool hele dagen … hvis du vælger den rigtige. 
Jeg bruger la roche-posay til mig selv og børnene. Aldrig rød og kun en gang om dagen.

Den er dyrere end Derma… men ikke hvis fu smører på 2-3 gange om dagen. 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Anonym

Når vores skal i skole får hun faktor 50 på om morgenen og så har hun en tube på fritidshjemmet så hun kan tage mere på derovre, men tror hun “glemmer” det ofte. Derfor har hun også en solhat med bred skygge som hun selv synes er ret fed og næsten altid tager på. Det fungerer fint. Hun har meget lys hud men er aldrig blevet skoldet. 

Anmeld Citér

21. maj 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi smører godt ind i faktor 50 kids om morgenen inden skole og det er ofte det. Skal vi noget ude i stærk sol sidst på dagen, får vores datter mere solcreme på. 

Anmeld Citér

21. maj 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg følger anbefalingerne fra Kræftens Bekæmpelse. De skriver:

”Hvis du har husket rigeligt med solcreme de steder, som tøjet ikke dækker og følger de øvrige solråd om skygge og solhat (og tøj), så er én indsmøring om morgenen oftest nok.

Vi anbefaler svanemærket solcreme med mindst faktor 15 i Danmark. En god huskeregel ift. mængde er en (barne)krop – en (barne)håndfuld solcreme. Vi anbefaler at et barn genindsmøres, hvis det har svedt eller badet. Giv gerne dit barn solcreme med, så genindsmøring er muligt, hvis det bliver nødvendigt”

Anmeld Citér

21. maj 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Vi giver på om morgen og så giver børnehave og vuggestue på igen til middag  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.